به نظر شما بهترین فناوری دوربین مداربسته چیست؟

 

به نظر شما بهترین فناوری دوربین مداربسته چیست؟ تصمیم گیری در مورد اینکه چه سیستم یا تجهیزات نظارتی دوربین مداربسته را برای مکان مورد نظر خود انتخاب کنید و اگر در دوربین های مداربسته و کیفیت ساخت آنها اطلاعات کافی نداشته باشید، معمولاً انتخاب برای شما کار سختی باید باشد.

موصیفا در این مقاله کار شما را راحتر کرده و برای انتخاب یک سیستم با کیفیت که با فناوری روز ساخته شده توضیحاتی داده است که با مطالعه آن میتوانید اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.

 

بهترین فناوری دوربین مداربسته چیست؟

بهترین فناوری دوربین مداربسته چیست؟

 

کافیست در اینترنت دوربین مداربسته را جستجو کنید و تعداد زیادی از شرکت های امنیتی ، خرده فروشان و توزیع کنندگان آنلاین تجهیزات خود را با دوربین ، ضبط کننده های دیجیتال با بهترین کیفیت وضوح تصویر فیلم و سهولت استفاده با برنامه ها برای نظارت از راه دور سیستم دوربین مدار بسته خود و اتصال به تلفن همراه یا رایانه لوحی خود از هرجای دنیا. تبلیغات تبلیغاتی به احتمال زیاد خریدار بالقوه دوربین مداربسته را بیش از پیش گیج می کند.

 

اما، مگر اینکه با دوربین های مدار بسته برای خانه ها و انواع مشاغل کار کنید، احتمالاً به عنوان نفر بعدی که بهترین تجهیزات دوربین مدار بسته برای شماست گیج می شوید.

انتظار می رود که هیچ یک از ما در همه امور متخصص نباشیم و مجبور به جستجوی اصطلاحات مربوط به دوربین مداربسته در بسیاری از موارد به راحتی توضیح داده نمی شود تا اطمینان خریدار شما بیشتر شود.

 

وقتی به دنبال بهترین برند دوربین مداربسته هستید ، چگونه می توانید تصمیم بگیرید که کدام مسیر را طی کنید و بودجه دوربین مداربسته خود را عاقلانه خرج کنید و به نتیجه ای برسید که نیاز شما در خانه یا امنیت تجاری شما را تأمین کند؟ 

 

امیدواریم بتوانیم بدون در نظر گرفتن مشخصات فنی، فناوری های انواع دوربین مداربسته مورد استفاده را بررسی کنیم.

 

تکنولوژی دوربین مداربسته چیست؟

تکنولوژی دوربین مداربسته چیست؟

اندکی پیش زمینه در مورد دوربین مداربسته در زیر، به شما کمی کمک می کند که فناوری های دوربین مدار بسته خود را چگونه انتخاب کرده و به کسب و کار خود، تنظیمات سیستم های فعلی شما یا به عنوان یک پروژه کاملاً جدید در نظر بگیرید.

موارد زیر ممکن است برای مدت طولانی در این وبلاگ خوانده شود، اما توصیه متخصصین ما این است که مطالعه این صفحه کمی به شما اعتماد بیشتری می دهد و یک دانش جدید به شما اضافه می کند و در نهایت به شما امکان می دهد در مورد گزینه های آینده فناوری دوربین مدار بسته با قاطعیت بیشتری قضاوت کنید.

 

در حالی که می توانستیم در مورد طیف وسیعی از مارک ها، مدل های محصول و مشخصات عملکرد آنها بحث کنیم، اما درعوض تفاوت های فناوری را برجسته می کنیم. ساعت ها و ساعت ها با خواندن مطالب و مقایسه مشخصات نمی توان دید بهتری از فناوری دوربین مداربسته آینده به شما ارائه داد.

 

*در مورد انواع دوربین های مدار بسته بیشتر بدانید.


کلمه دوربین مدار بسته به چه معناست و از کجا آمده است؟

Closed Circuit Television به این معنی است که دوربین مداربسته به (کابل Coax) متصل است که به نوبه خود به یک واحد ضبط ویدئو (همچنین به عنوان DVR / NVR / Multiplexer شناخته می شود) یا مانیتور متصل می شود.

 

تکنولوژی سیستم حفاظتی

تکنولوژی سیستم حفاظتی

 

اتصال بین دوربین و دستگاه نقطه پایانی مانند DVR یا مانیتور از طریق کابل Coax یک مدار بسته را کامل می کند. این جایی است که مدار بسته (اتصالات) با مانیتور / تلویزیون مخفف شده به نام دوربین مداربسته معروف است.

 

امروزه، اصطلاح CCTV در سطح جهان به عنوان اشاره به دوربین یا سیستم نظارتی بدون برجسته سازی مشخصاً فن آوری استفاده می شود.

 

اگرچه دوربین مداربسته IP بیشتر برای تبلیغ دوربین ها یا سیستم های نظارتی IP شناخته شده است ، اما اصطلاح CCTV در حقیقت کاربرد ندارد زیرا دوربین های IP از یک شبکه کامپیوتری با کابل شبکه CAT5 برای انتقال تصاویر ویدئویی استفاده می کنند. اصطلاح دوربین مدار بسته به طور کلی در مبحث بحث در مورد نظارت امنیتی استفاده می شود.

 

شروع امروز با دوربین مدار بسته بسیار متفاوت از ۴۰ سال یا بیشتر از قبل است. بازگشت لوله های دوربین مداربسته در دهه ۱۹۵۰ دستگاههایی بر پایه لوله اشعه کاتدی بودند که برای ضبط تصاویر ویدئویی در دوربین های مدار بسته تعبیه شده بودند.

 

در اوایل دهه ۱۹۶۰ CCD (دستگاه همراه شارژ) یا CHIP به دوربین مدار بسته وارد شد، اندازه دوربین های مداربسته حداقل ۱۰ برابر، با کیفیت تصویر بهتر و هزینه ساخت بهتر ، به حداقل می رساند.

طول عمر دوربین های آنالوگ مداربسته مبتنی بر CCD تا اوایل سال ۲۰۰۰ وجود داشته است. در اوایل دهه ۲۰۰۰ صنعت اولین دوربین های مدار بسته IP خود را مشاهده کرد.

 

 *همچنین در مورد دوربین مداربسته وارملایت و دارک لایت نیز بیشتر بدانید.

 

IP مخفف پروتکل اینترنت است و در مکالمات روزمره، IP می تواند به یک شبکه رایانه ای یا محصول مربوط به شبکه / اینترنت اشاره کند. با به ثمر رسیدن عصر دیجیتال از اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰، بسیاری از شرکت های مستقر در IP که محصولات تصویربرداری ویدئویی نیز تولید می کردند، فرصت هایی را برای رشد تجارت خود در صنعت دوربین های مدار بسته دیدند، به طور مداوم دوربین های IP (وب کم) را برای دوربین های مدار بسته در حال توسعه و تکامل می باشند.

 

آنچه امروز می دانیم فناوری نظارت IP به دلیل توانایی استفاده از کابلهای رایانه CAT5 و اشتراک مسیر انتقال / شبکه همان شبکه های رایانه ای فناوری اطلاعات هستند، که مزایای بسیاری را نسبت به فناوری آنالوگ ثابت کرده است .

 

انواع تکنولوژی دوربین مداربسته چیست؟

انواع تکنولوژی دوربین مداربسته چیست؟

 

با این حال ، دوربین مدار بسته آنالوگ Analogue نیز به Analogue ‘HD’ تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۹ صنعت دوربین مداربسته آنالوگ شاهد معرفی فناوری های جدید Analogue HD با نام HD-SDI برای دوربین مداربسته بود که تصویر ویدئویی HD (1080P) را بر اساس استاندارد پخش تلویزیونی SMPTE292 / M ارائه می کرد.

 

در سال ۲۰۱۲ سه فناوری آنالوگ HD بیشتر و در حال حاضر غالب به نام TVI ، CVI و AHD برای ارائه معادل “وضوح HD آنالوگ” (کیفیت تصویر) با دوربین های مگاپیکسلی IP موجود تولید شدند. در آن زمان ۷۲۰P (1.3MP) و ۱۰۸۰P (2MP) استاندارد و وضوح تصویر برابر با تلویزیون های مصرف کننده ۱۰۸۰p یا Full HD بودند که توسط خرده فروشان خیابانی و آنلاین به فروش می رسند.

 

اکنون تولیدکنندگان دوربین های مداربسته برای بدست آوردن هر دو نوع مشتری، هم دوربین مدار بسته IP و هم دوربین مداربسته HD آنالوگ ارائه می دهند. 

تولیدکنندگان همچنین هر سه را در قالب های TVI ، CVI ، AHD Analogue HD ترکیب کرده اند تا استفاده از مارک های مختلف محصولات در یک سیستم دوربین مداربسته برای نصب کنندگان ساده تر باشد تا اطمینان حاصل شود که یک سیستم کاربران نهایی با حداقل محدودیت های فن آوری قابل ارتقا است.

 

انواع تکنولوژی دوربین مداربسته

انواع تکنولوژی دوربین مداربسته

 

در حالی که هدف موصیفا این است که برای شما مشخص کند کدام فناوری بهتر است و انتخاب برای شما آسان شود.

کیفیت تصویر دوربین مدار بسته مهمترین نیاز این روزها است.

با ورود تلفن های همراه به تلفن های دوربین دار و هر ۶ تا ۱۲ ماه، ورود تلفن های جدید Mega Pixel به بازار، شرکت های تلفن همراه سعی می کنند با ارائه دوربین های بزرگتر Mega Pixel و ویژگی های بیشتر دوربین، از رقبای خود پیشی بگیرند.

توسعه تولیدکنندگان دوربین های مداربسته MegaPixel به طور مداوم بوده است، البته با همان سرعت دوربین های تلفن همراه نیست.

 

شروع اولین دسته های تولیدی در اوایل دهه ۲۰۰۰ با ۷۲۰P و ۱۰۸۰P (2MP) به عنوان اولین تبلیغات HD در Mega Pixels ، از آن زمان تاکنون وضوح تصویر به ۳ مگاپیکسل ، ۴ مگاپیکسل ، ۵ مگاپیکسلی ، ۶ مگاپیکسلی ۸ مگاپیکسلی (۴K) و ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان یک هنجار برای نظارت امنیتی تغییر یافته است. 

برخی از تولیدکنندگان متخصص دوربین های مداربسته با استفاده از دوربین های ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۶ ، ۲۰ و ۳۰ مگا پیکسل که اکثر آنها برای دستیابی به سطح وسیع تری از پوشش دید تخصص دارند ، صرفه جویی در استفاده از چندین دوربین را انجام داده اند. سایر تولیدکنندگان با دوربین های بالاتر MegaPixel توابع تخصصی یا در نظارت و یا در صنایع دیگر مانند ماشین دید دارند.

 

دوربین ها هر چه مگاپیکسل بالاتری داشته باشد به یک کیفیت تصویر بیشتری می توان دست یافت. با این حال، لازم نیست که هر نمایی به دوربین با مگاپیکسل بالاتر احتیاج داشته باشد.

 

*جالب است بدانید که آیا میتوان دوربین مداربسته را ارتقا داد؟

 

تکنولوژی دوربین مداربسته

تکنولوژی دوربین مداربسته

 

اگر برای مشاهده یک صحنه نزدیکتر در فاصله ۱۰ متری موقعیت دوربین مورد نیاز باشد، ۱۰۸۰P (که به آن ۲MP نیز گفته می شود) در این فاصله نزدیک کاملاً خوشحال خواهد بود. هرچه “میدان دید” باریک تر باشد، به معنای تصویر ، گزینه های بیشتر مشتری برای انتخاب از دوربین با ۱۰۸۰ / ۲MP در بازار امروز وجود دارد.

 

هرچه تصویر وسیع تر یا میدان دید مسافت بیشتری را پوشش دهید، مانند فضاهای پارکینگ، می توان مگاپیکسل بیشتری را در نظر گرفت تا وضوح تصویر را با یک زمینه وسیع تصویر مطابقت دهد.

این دوربین ها با دوربین های موقعیت ثابت دارای ۳ نوع لنز هستند. 

دوربین ثابت، بزرگنمایی یا کوچک نمایی. بیشتر دوربین های لنز ثابت باید در “فاصله نزدیک” استفاده شوند تا از کیفیت بالایی برخوردار باشند. Varifocal لنزی است که می تواند به صورت دستی بزرگنمایی یا کوچکن مایی کند. می توان گفت “همه کاره” که وقتی می خواهید زاویه دید را در محیط تغییر دهید مفید است.

 

*جلوگیری از ضرر و زیان تجاری با نظارت تصویری

دوربین های لنز Mega Pixel Zoom بهترین گزینه را در صورت نیاز به فاصله برای مشاهده ارائه می دهند. لنزهای بزرگنمایی به صورت الکترونیکی کنترل می شوند، بنابراین اگر مشتری مایل است یک زاویه باز یا تصویر بزرگنمایی شده تا حداکثر فاصله خود را ببیند، این دوربین ها می توانند توسط یک جوی استیک یا نرم افزار یا برنامه کنترل شوند.

 

تکنولوژی دوربین

تکنولوژی دوربین

 

با دوربین های PTZ (پان، شیب و بزرگنمایی) همیشه نظر ما این بوده است که دوربین های ۲ مگاپیکسل از بهترین وضوح برخوردار هستند در برابر هزینه ای که میکنید. هنگامی که یک دوربین PTZ را بزرگنمایی می کنید، در حداکثر بزرگنمایی سنسور تصویر دوربین های PTZ تصویر بزرگنمایی شده را با ۲ مگاپیکسل مشاهده می کنید همانطور که در حالت بزرگنمایی کامل نیز مشاهده می کنید.

البته ، اگر مشتری در حداکثر بزرگنمایی به “جزئیات بیشتر” در تصویر نیاز دارد ، مشتری باید دوربین های بزرگنمایی MegaPixel PTZ را در نظر بگیرد.

کیفیت تصویر از نظر Mega Pixels احتمالاً بالاترین رتبه در بین انتخاب مشتریان است و جزئیات تصویر بسیار مهم است اما ما همچنین به مشتریان توصیه می کنیم از قابلیت های نورپردازی دوربین ها دیدن کنند.

 

تکنولوژی دوربین

تکنولوژی دوربین

تولیدکنندگان دوربین های مداربسته عملکرد “نور کم” را به شدت بهبود بخشیده اند و حتی دوربین های پایه ابتدایی هم اکنون دارای برخی از “دید در شب” هستند.

سرمایه گذاری عظیم تولید کننده در زمینه “نور کم” بسیار به سود کاربران نهایی بوده است، زیرا دوربین های کم نور اکنون می توانند تصاویر واضح دوربین مداربسته را در شرایط تاریک ببینند و برخی از فناوری های “کم نور” به هیچ وجه به نور محیط نیاز ندارند تا تصاویر رنگی واضح را برای شب تهیه کنند. و در نتیجه تصاویر رنگی را ضبط می کند.

 

“برخی از فناوری های” کم نور “برای ارائه تصاویر واضح و رنگی در شب به هیچ وجه به نور محیط احتیاج ندارند.”

 

*با دوربین مدار بسته دید در شب بیشتر آشنا شوید

 

تصاویر کم نور ، تصاویر تمیزتر و با جزئیات بیشتری ایجاد می کنند و در نهایت به کاربران نهایی در بازبینی تصاویر ویدئو و تلاش بیشتر برای جزئیات در شواهد ویدئویی کمک می کنند.

ما به هر کاربر نهایی توصیه می کنیم که برای کمک به فرایند تصمیم گیری خود نمونه ای از دوربین های کم نور و ضبط های ویدئویی شبانه را ارائه دهد زیرا بسیاری از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان ادعا می کنند که برخی از مدل های دوربین های مدار بسته با “نور کم” را به فروش می رسانند.

عملکرد سبک ، با این حال مشخصات کم نور و عملکرد واقعی آنها با تولید کنندگان پیشرو در بازار مطابقت ندارد.

همچنین دوربین های مختلفی با فرم فاکتور وجود دارد که اغلب به آنها دوربین های بالت Dome ، Turret ، bullet یا PTZ گفته می شود.

 

* علت سوسو زدن تصویر دوربین امنیتی


 

منبع : سایت Network data

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.