معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن (HIKVISION)

 

شرکت دوربین مداربسته هایک ویژن (HIKVISION) در سال ۲۰۰۱ با ۲۸ نفر کارمند شروع به کار کرد، هدف شرکت هایک ویژن تولید تجهیزات دوربین مداربسته مانند، دوربین، مرکز کنترل آنالوگ و آی پی، سوئیچ های شبکه، لنز دوربین، کابل شبکه و بسیاری دیگر از تجهیزات امنیتی بود.

اما پیشروی روز به روز شرکت هایک ویژن در سالهای اتی باعث شد تا این شرکت به سرعت پله های رشد و ترقی را طی کند و با رشد چشمگیری خود را در رده شرکت های محبوب و پر فروش بازار صنعت نظارت تصویری معرفی نماید.

 

رشد و پیشرفت هایک ویژن باعث شد تا به مدت هفت سال متوالی (سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ میلادی)، به عنوان پر فروش ترین برند دوربین مدار بسته جهان را کسب کند.

سبد کالای بسیار متنوع شرکت هایک باعث شده است تا در هر حوزه ای راهکار امنیتی مناسب را داشته باشد. تعداد کارمندان شرکت هایک ۲۰۰۰۰ نفر میباشند که به طور مستقیم در حال ارائه خدمت به مشتریان خود می باشند.

تیم تحقیق و توسعه شرکت هایک ۱۰۰۰۰ نفر است که طراحی سیستم های مختلف طبق نیاز بازار را به عهده دارند. از نظر تیم تحقیق و توسعه هیچ شرکت مدار بسته ای در دنیا وجود ندارد که یک چنین تیم طراحی بزرگ و پویایی داشته باشد.

 

 

معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن

HIKVISION

 

شرکت هایک ویژن HIKVISION هر ساله ۸% از فروش سالانه خود را فقط صرف توسعه بازار دوربین مدار بسته می کند، این موضوع باعث شده است تا هایک ویژن عنوان پر فروش ترین  برند دنیا را به خود اختصاص دهد.

میزان فروش این شرکت تنها در سال ۲۰۱۶ در حدود ۴٫۶ میلیارد دلار اظهار شده است. که از این حیث رتبه اول فروش محصولات دوربین مدار بسته در دنیا به حساب می آید.

 

*آیا میتوان دوربین مداربسته را ارتقا داد؟

هایک ویژن
محصولات هایک ویژن

 

شرکت هایک ویژن وارد تمام عرصه های سیستم های امنیتی شده و به صنعت دوربین های مدار بسته اکتفا نکرده است و بلکه در صنایع دیگر نیز حرف برای گفتن دارد، ارائه محصولات استراتژیکی به مشتریان خاص همواره توسط این شرکت چینی در دستور کار قرار دارد.

 

از جمله این محصولات می توان به مواردی همچون ، ربات های هوشمند بارکد خوان ، پرنده های بدون سر نشین ( پهپاد های برد متوسط )، ربات های حمل بار و چندین مورد دیگر اشاره نمود، این شرکت با ارائه نقشه راه خود برای سالهای آینده اعلام کرد که قصد ورود به حوزه هایی مانند اتوماسیون اداری و هوشمند سازی ساختمان ، خودرو های الکترونیکی و دنیای اینترنت اشیاء را دارد.

 

جدید هایک ویژن
ربات های هوشمند هایک ویژن

 

پیشرو بودن این شرکت در صنعت مدار بسته بخاطر فعالیت تحقیق و توسعه مستمر تیم R&D این شرکت چینی می باشد. این تیم در اقصی نقاط دنیا مشغول فعالیت هستند، مونترال کانادا، کالیفرنیا در آمریکا و شهرهای پکن، شانگهای، جونگینگ و ووهان در چین مقر برخی از تیم های طرح و توسعه شرکت هایک ویژن است.

 

هایک ویژن بزرگترین شبکه های بازاریابی در صنعت نظارت تصویری را با ۳۳ شرکت زیر مجموعه خارج از کشور و ۳۵ شرکت زیر مجموعه داخل کشور را، راه اندازی کرده است، هدف از این کار بازاریابی گسترده و ارائه خدمات در کوتاهترین زمان ممکن به مشتریان، نمایندگان فروش و شریکان تجاری خود می باشد.

 

*۱۲ مشکل رایج دوربین مداربسته و رفع آنها

اهداف هایک ویژن

شرکت هایک ویژن همواره به دنبال ارائه محصولات جدید و توسعه همکاری با همکاران استراتژیک و برندهای مختلف می باشد. از جمله همکاران در این حوزه می توان به برندهای متعددی مانند: سونی، امنی ویژن، امبرلا، های سیلیکون، آنویف، جنتک، مایلستون، تکساس اینسترومنتس اشاره کرد. علاوه بر این مهم تیم پشتیبانی مجرب شرکت بصورت شبانه روزی توسط تکنسین های خبره و کاربلد اقدام به راهنمایی و رفع مشکلات احتمالی مشتریان خود می کند.

 

تحقیق و توسعه هایک ویژن
بخش تحقیق و توسعه

 

 

بخش تحقیق و توسعه هایک ویژن

بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از مهندسان شرکت مشغول تحقیق و توسعه تمام وقت جهت ارائه طرح و فناوریهای جدید هستند. هر سال ۳۰% از درآمد فروش به تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری در بازار اختصاص می یابد.

 

 

ثبت اختراع های هایک ویژن

با گذشت چندین سال از تاسیس شرکت ، این شرکت روند رو به رشد پر سرعتی را از حالت معمول، به شرکتی در حد استاندارد های بین المللی تبدیل شده است. در این راستا اختراع معروف این شرکت (فناوری HDTVI)، به یک استاندارد بین المللی در صنعت HD تبدیل شده است. این اختراع در سال ۲۰۱۲ باعث دگرگونی شگرفی در صنعت دوربین های مدار بسته آنالوگ شد. به گونه ای که شرکت های رقیب به فکر جایگزین کردن این تکنولوژی در محصولات خود شدند.فرآیند تولید محصولات این شرکت، پس از تحقیق و طراحی های مختلف، توسط دستگاههای پیشرفته زیمنس SMT با استاندارد بین المللی و کلاس های جهانی با دقت بالا طراحی و ساخته می شود.و از اختراعات جدید این شرکت ربات های هوشمند پهباد های بر بالا و حمل کننده های بزرگ بون سر نشین میباشد.

 

*بهترین فناوری دوربین مداربسته چیست؟

گواهینامه های بین المللی شرکت هایک ویژن

شرکت هایک ویژن با دریافت گواهینامه ها و استاندارد های بین المللی مختلف سعی در توسعه بازارهای خود بصورت مستمر را داشته است. برخی از گواهینامه هایی که توسط این شرکت دریافت شده است عبارتند از: ISO9001:2000; ISO 14001:2004; OHSAS18001:2007, USA UL, USA FCC, EU CE, CN CCC, AU C-tick, ROHS و گواهینامه محیط زیست WEEE.

 

دفتر مرکزی و کارخانه هایک ویژن

دفتر مرکزی و ساختمان های تحقیق و توسعه شرکت با مساحتی در حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع در کشور چین احداث شده است، علاوه بر این کارخانه تولید محصولات این شرکت با مساحت ۸۵۰۰۰ متر مربع و سالن های مختلف، محل تولید محصولات مختلف امنیتی می باشد.

 

بخش توسعه جهانی هایک ویژن

به منظور ارائه خدمات بهتر در سطح جهانی شرکت به طور مداوم در حال گسترش و افزایش نمایندگان فروش خود در گوشه و کنار جهان می باشد. همکاران تجاری این شرکت در سطح دنیا روز به روز افزایش پیدا می کنند.

 

نیروی انسانی هایک ویژن

شرکت هایک ویژن در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۷۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم به اشتغال درآورده که با داشتن تیم تحقیق و توسعه ای ۲۰۰۰۰ نفری دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه جهان محسوب می‌شود.

 

*فناوری خانه هوشمند Smart home technology

سهم هایک ویژن تولید از کل بازار

هایک ویژن در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۶ درصد از کل تولید محصولات نظارت تصویری دنیا را به خود اختصاص داد.در سال ۲۰۱۶ به رتبه اول در بین ۵۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات امنیتی رسید. در سال ۲۰۱۸ میزان درآمد آن به مبلغی بالغ بر ۱٫۵$ میلیارد دلار رسید.

 

جوایز شرکت هایک ویژن

  • برنده جایزه ملی ZUBR روسیه در سال ۲۰۱۳
  • برنده جایزه طراحی محصول RED DOT در سال ۲۰۱۲
  • برنده جایزه بهترین دوربین IP در Secutech سال ۲۰۱۲
  • برنده جایزه “Golden Excellence Award” در CPSE سال ۲۰۱۱
  • برنده جایزه FSdays سال ۲۰۱۰

جمع بندی کلی شرکت هایک ویژن

شرکت هایک ویژن جز شرکت های چینی موفقی است که وارد بازار ایران شده و مشغول فعالیت به عنوان یک برند خوش نام، با کیفیت با رده قیمتی مناسب می باشد. رقبیان این شرکت در دنیا، کشور چین و همچنین کشور عزیزمان ایران، شرکت های، داهوا و یونی ویو هستند. این شرکت ها همواره در حال رقابت از لحاظ قیمتی و تکنولوژی جهت کسب سهم بیشتری از بازار سیستم های امنیتی بین المللی هستند.

 

 

 

منبع : موصیفا بازار بزرگ تجهیزات حفاظتی امنیتی ایران

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشیتم.