نصب دوربین مدار بسته در مدارس باید به چه صورتی باشد؟

به نظر شما مزایا و معایب استفاده از دوربین مداربسته در مدارس چیست؟

دوربین های مدار بسته از کاربردی ترین ابزارهای امنیتی درجهان هستند. ما عادت کرده ایم که آنها را عملاً در همه جا ببینیم، که با توجه به کارآیی و راحتی آنها جای تعجب ندارد. با این حال ، استفاده از آنها در شرایط خاص بدون بحث و جدال نبوده است. به خصوص استفاده از دوربین مداربسته در مدارس موضوع بسیار حساسی است.

در حالی که اثربخشی و اهمیت دوربین های مداربسته از نظر امنیت کاملاً مشخص است، اما امنیت زمینه ای نیست که به صورت مطلق سر و کار داشته باشد.

آنچه در عوض درباره هر فناوری ، از جمله دوربین مدار بسته ، باید بپرسید ، سوالاتی از این قبیل است:

  1. آیا ما نیاز به استفاده از این فن آوری داریم؟
  2. آیا مزایای نصب دوربین های مدار بسته بیشتر از اشکالات آن است؟
  3. آیا اشکال در وهله اول قابل قبول است؟
  4. چه مسئولیت های قانونی داریم و چگونه می توانیم به طور موثر از عهده آنها برآییم؟

 

* ۵ برند برتر دوربین مداربسته در ایران 

 

اینها برخی از سوالاتی است که امیدواریم امروز بتوانیم در پاسخگویی به شما کمک کنیم.

 

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

مقدمه: ابزارها معنی هستند ، نه پایان

هنگام بحث در مورد استفاده از دوربین های مداربسته (یا هر فناوری دیگر) یادآوری این یک واقعیت حیاتی است: آنها فقط ابزار هستند. آنها ابزاری هستند که از طریق آنها به الزامات امنیتی خود می رسید.

الزامات امنیتی شما همان چیزی است که در وهله اول باید به آن فکر کنید. دوربین های مدار بسته تنها یک راه برای دستیابی به برخی از الزامات امنیتی (اما نه همه) است.

نصب ساده برخی دوربین ها “باعث افزایش امنیت” نمی شود. نصب دوربین در مواردی که ضروری نباشد هیچگونه منافع امنیتی به همراه نخواهد داشت، اما از قبل هزینه ای برای شما به همراه خواهد داشت و مسئولیت قانونی آن را برای شما سنگین می کند.

 

*انواع دوربین های مدار بسته

 

آیا دوربین مداربسته در یک مدرسه مورد نیاز است؟

آیا دوربین مداربسته در همه جای یک مدرسه مورد نیاز است؟ و در هر مدرسه ای؟ قطعا نه. اما اگر در بعضی مناطق قرار بگیرند ، می توانند بخشی از یک راه حل موثر برای برخی مشکلات باشند.

برخی از مواردی که دوربین مدار بسته در مدرسه شما می تواند به شما کمک کند:

  1. جلوگیری از ورود غیرمجاز و ارائه گزارش های ویدئویی ورود مجاز در یک منطقه یا ساختمان
  2. جلوگیری از زورگویی یا سو استفاده در زمین های بازی یا کلاس های درس
  3. نظارت بر اتاقها یا بخشهای مختلف به منظور جلوگیری یا پاسخگویی به رفتارهای ناخواسته یا غیرقانونی
  4. نظارت بر مناطق ذخیره سازی یا پارکینگ ها برای جلوگیری یا امکان پاسخگویی به تلاش برای ورود به سیستم
  5. کمک به تحقیقات داخلی یا خارجی در مورد حوادثی که در محل مدرسه اتفاق افتاده است

 

توجه داشته باشید که همه این سناریوها توسط تعدادی از عناصر خاص تعریف می شوند: تهدیدهای خاصی که باید برای رفع آنها، علیه اشخاص خاص، اشیا یا فعالیت ها ، در یک منطقه خاص و گاهی اوقات فقط در فواصل زمانی مشخص صورت گیرد.

به همان اندازه مهم است که توجه داشته باشید دوربین های مدار بسته یکی از اجزای حل همه این مشکلات است. به عنوان مثال ، از ورود غیرمجاز نه تنها از طریق دوربین های مداربسته بلکه با نصب سیستم های دزدگیر اماکن نیز جلوگیری می شود.

روند تصمیم گیری برای استفاده از دوربین مداربسته در این سناریوها چیست؟ به طور کلی، این پاسخ شامل چهار سوال مهم در مورد هر منطقه از یک سایت است هر اتاق ، هر سالن ، هر بخش از زمین مدرسه و …

 

چقدر احتمال تحقق تهدیدهایی که شما شناسایی کرده اید وجود دارد؟

نتیجه موفقیت آمیز اقدامات شما در برابر هر تهدید چیست؟ جلوگیری از سرقت یا آسیب؟ شناسایی متجاوزین؟

چرا این بررسی ها را پشت سر می گذاریم؟ زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند تا موثرترین راه حل را برای هر مشکل و هر حوزه تحت مسئولیت خود تعیین کنید.

جوانب مثبت و منفی دوربین های مدار بسته در مدارس

ارزیابی اینکه کدام اقدامات امنیتی موثرترین است ، همیشه مورد بحث است. دوربین های مداربسته نیز از این قاعده مستثنی نیستند. وقتی دوربین های مداربسته را به عنوان یک راه حل موثر برای یک مسئله خاص می بینید، همیشه از خود بپرسید که روی لبه سکه چیست. آیا اشکالاتی ارزش دارد؟

1- پیشگیری از جرم و رفتار نادرست در مقابل مسئولیت های اضافی

 

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

 

دوربین های مدار بسته در مدارس یک روش موثر برای جلوگیری از جرم و رفتار نادرست است. صرف وجود دوربین های مدار بسته می تواند برای جلوگیری از رفتارهای ناخواسته تحت برخی شرایط کافی باشد، اما لازم به ذکر است که این تأثیر بستگی زیادی به زمینه های اجتماعی و عملیاتی دوربین ها دارد.

با این حال ، استفاده از دوربین های مداربسته مسئولیت زیادی دارد که به زودی جزئیات بیشتری را بررسی خواهیم کرد. شما مسئول محافظت از داده های ثبت شده هستید و باید اطمینان حاصل کنید که همه می فهمند چه کسی و چه چیزی تحت نظارت است.

 

علاوه بر الزامات قانونی، شما در نهایت مسئول رعایت استانداردهای ایمنی هستید از طریق تمام اقدامات امنیتی خود، از جمله دوربین های مدار بسته، ارائه می دهید. اگر دوربین هایی را در یک منطقه خاص نصب می کنید، باید آماده نظارت و ضبط آنها و پاسخگویی به حوادث در حد توانایی خود باشید.

 

2- امنیت و آرامش ذهن در مقابل حریم خصوصی

 

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

 

دوربین های مداربسته تأثیر روانی مهمی بر روی کسانی که از آنها محافظت می کنند دارند. به عنوان مثال وجود دوربین های مداربسته در یک مکان پارک کمی آرامش خاطر شما را فراهم می کند. شما می دانید که اتومبیل شما احتمالاً ایمن است.

با این حال، دوربین های مدار بسته، دوربین هایی که به وضوح غیرضروری یا همه جا هستند، به شما احساس امنیت نمی دهند، بلکه به شما این حس را می دهند که تحت تماشا قرار می گیرید.

این مسئله با این واقعیت پیچیده است که هیچ لیستی از مکانهایی که می توانید دوربین ها را در آن قرار دهید یا ندارید وجود ندارد.

به عنوان مثال ، دوربین های مدار بسته در توالت مدارس به صراحت ممنوع است.

 

بنابراین چگونه این الزامات را متعادل می کنید؟ دستورالعمل این است که استفاده از دوربین های مدار بسته باید باشد:

نکته: شما باید بتوانید توضیح دهید که چرا باید منطقه ای را تحت نظارت داشته باشید.

مهم : تهدیداتی که می خواهید با آنها مقابله کنید باید به اندازه کافی جدی و احتمالاً کافی باشد تا استفاده از سیستم نظارت در مقابله با آنها را توجیه کند.

باید: سیستم های نظارتی باید به جای استفاده بی مورد همراه با راه حل های “واقعی” تهدیدی را که می خواهید مقابله کنید، مرتفع کنند.

 

این خصوصیات باید به صورت موردی تخمین زده شود. به عنوان مثال، هیچ قانون صریحی وجود ندارد که می گوید شما می توانید یا نمی توانید از دوربین های مدار بسته در کلاس استفاده کنید.

استفاده از آنها به دلایل امنیتی عمدتا برای جلوگیری از سو استفاده و تعرض نادر است، زیرا اکثر مدارس بعید می دانند که چنین اتفاقاتی در کلاس بدون مداخله رخ دهد.

 

یک استثنا وجود دارد: مدارس دارای کودکان معلول، به ویژه کودکان غیرکلامی، که در معرض آزار و اذیت به طور قابل توجهی بالاتر از کودکان دیگر هستند. در نتیجه، برخی  بازدید کنندگان توصیه استفاده از دوربین های مدار بسته در کلاس های درس با کودکان غیر کلامی.

 

در چنین مواردی ، استفاده از دوربین های مدار بسته ممکن است متناسب دیده شود، حتی اگر این یک اقدام امنیتی غیرمتعارف سرزده باشد.

 

3- ردیابی بازدید کننده و پرسنل در مقابل حجم داده

 

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

دوربین های مدار بسته می تواند روشی موثر برای به دست آوردن گزارش های ویدئویی از همه افرادی باشد که به اتاق ها یا مناطق خاصی دسترسی دارند. دوربین های مداربسته می توانند با سیستم های کنترل دسترسی ادغام شوند، یا با ویژگی های پیشرفته ای مانند تشخیص چهره یا تشخیص خودکار صفحه شماره (ANPR) ، که به گزارش های شما ابعاد کاملا جدیدی می بخشد ، تقویت شوند.

 

با این وجود ، سرپیچی دوربین های مداربسته این است که شما وظیفه محافظت و گاها مرتب سازی از داده های ارائه شده را بر عهده دارید. به عنوان مثال ، بازدید کنندگان و دانشجویان می توانند از شما فیلمهایی را که در آنها نشان داده شده است، بخواهند و شما موظف به تهیه آن هستید.

به همین ترتیب، تحت برخی شرایط، پلیس یا سایر مقامات می توانند فیلم دوربین مداربسته گرفته شده در یک بازه زمانی خاص را درخواست کنند. این اطمینان از شماست که می توانید ضبط ویدیوها را از همه دوربین های خود غربال کنید و داده های درخواستی را بیاورید.

 

*چگونه بهترین دوربین مداربسته دید در شب را انتخاب کنیم؟

 

تعهدات قانونی: کارهایی که باید انجام دهید و چگونگی آن

چارچوب قانونی حاکم بر استفاده از دوربین مدار بسته در مدارس دنیا پیچیده اما قابل کنترل است. ما نمی توانیم همه این موارد را در اینجا پوشش دهیم ، اما حداقل می توانیم نشانه های مهم را به شما ارائه دهیم.

به طور کلی ، مسئولیت های شما در شش زمینه قرار می گیرد:

  1. اطمینان از توجیه استفاده از دوربین مداربسته
  2. اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مقامات و مشاوره با کلیه ذینفعان
  3. اطمینان از آگاهی همه از نظرسنجی
  4. اطمینان از استفاده صحیح دوربین های مداربسته
  5. در صورت درخواست داده ها را بازیابی می کنیم
  6. محافظت از داده ها در برابر دسترسی غیر مجاز

 

اطمینان از استفاده از دوربین های مدار بسته فقط در مواقع موجه، مسئولیت اول و اصلی هر موسسه آموزشی است. موارد زیادی وجود دارد که نصب  دوربین های مدار بسته موجه و مفید است ، اما دوربین های مدار بسته در همه جا مفید و مناسب نیستند .

این مهم با انجام یک تجزیه و تحلیل مناسب در اوایل مرحله طراحی به بهترین وجه حاصل می شود. این همان توصیه ای است که وزارت کشور در دفترچه راهنمای عملکرد دوربین مداربسته ارائه می دهد .

 

مدارس چگونه این شرایط را رعایت می کنند؟

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

ساده ترین راه حل نمایش علائم واضح و واضح در هر منطقه تحت نظارت است.

علاوه بر این، بسیاری از مدارس به صراحت در مورد سیاست نظارت، حقوق خود و افراد مربوطه در ارتباط با ذینفعان اطلاع می دهند. این کار به صورت دوره ای انجام می شود، به عنوان مثال در ابتدای هر سال تحصیلی، اما همچنین می تواند هر زمان که موضوع مربوطه تغییر کند انجام شود.

اطمینان از استفاده صحیح دوربین های مداربسته و تصاویر آنها برای رعایت قانون ضروری است. این بدان معناست که مدارس مسئولیت اطمینان از استفاده از سیستم های مداربسته برای اهداف اعلام شده خود را دارند. به عنوان مثال، نمی توان از دوربین های مداربسته ای که برای جلوگیری از خرابکاری نصب شده اند، برای نظارت بر حضور در مدرسه استفاده کرد.

بازیابی اطلاعات در صورت درخواست نیز به عهده شما است. شما باید تحت دو شرایط فیلم ویدئویی تهیه کنید.

اول ، هر کسی می تواند از شما بخواهد ضبط هایی را که در آنها وجود دارد ارائه دهید. می توانید برای آن هزینه پردازش بگیرید اما در صورت وجود باید ضبط ها را ارائه دهید.

دوم ، مقامات دولتی مانند پلیس می توانند تحت شرایط خاص فیلم تهیه کنند.

 

سیستم های مدرن دوربین مداربسته با نرم افزاری ارائه می شوند که این کار را ساده می کند ، اما شما باید از داشتن کارکنانی که می توانند از آن استفاده کنند ، اطمینان حاصل کنید.

محافظت از داده ها در برابر دسترسی غیر مجاز یکی از مولفه های اساسی استفاده از دوربین مداربسته است. اهمیت آن قابل اغماض نیست. فناوری دوربین مدار بسته تنها در صورت دسترسی به داده ها برای اهداف کاملاً قانونی و فقط توسط افراد مجاز ، یک ابزار امنیتی قابل قبول و یک روش قابل قبول برای نظارت است.

نقض داده ها اتفاق می افتد ، حتی اگر مدارس تا حدودی اهداف کم نمایشی باشند و مدارس از نظر قانونی مسئول آنها هستند.

 

*بهترین نرم افزار انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل (۳نرم افزار برتر)

 

چگونه می توانید از محافظت کافی از اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید؟

هنگام طراحی سیستم، پایه های حفاظت کافی از داده ها گذاشته می شود. اقدامات معمول انجام شده در این زمان شامل استفاده از تجهیزات تولیدکنندگان دارای سابقه امنیتی خوب، اطمینان از محدود شدن دسترسی فیزیکی به رسانه های ذخیره سازی با استفاده از سیستم های کنترل دسترسی کافی و ابداع رویه هایی برای مشاهده ، انتقال و پاک کردن داده ها است.

 

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

 

پس از نصب سیستم، این اطمینان از شماست که از این روش ها پیروی می کنید و داده ها در واقع به اندازه کافی محافظت می شوند. در عمل، این به کنترل کننده داده بستگی دارد، که باید دوره ای مراحل را بررسی کند و انطباق را ارزیابی کند.

نتیجه گیری و توصیه ها

دوربین مداربسته معمولاً در تمام مدارس دنیا استفاده می شود. دوربین های مدار بسته وقتی به روشی کاملاً منطقی، موجه، متناسب و ضروری استفاده شوند ، می توانند در محافظت از مردم و کارمندان کمک زیادی کنند.

تعیین زمان مناسب استفاده از دوربین و نحوه استقرار موثر آنها روندی ساده نیست. هیچ درخت تصمیم ساده یا مثبت وجود ندارد، و علاوه بر موارد فنی، موارد اخلاقی و اجتماعی زیادی نیز قابل بررسی است.

 


 

مزایا و معایب استفاده دوربین مداربسته در مدارس

منبع : Network date

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.