چگونه بهترین دوربین مداربسته دید در شب را انتخاب کنیم؟

میلیون ها نفر در سراسر دنیا برای حفاظت از اموال خود ، حفاظت فیزیکی از خانواده یا حمایت از مشاغل خود به دوربین های مدار بسته اعتماد می کنند . دوربین های مداربسته دید در شب تنها دوربین هایی هستند که می توانند سطح معینی از محافظت را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ ساعته تضمین کنند که باعث محبوبیت بسیار زیاد آنها می شود.

 

چگونه بهترین دوربین های مداربسته دید در شب را انتخاب کنیم

 

اما ، مانند هر زمینه دیگر در صنعت فناوری ، رقابت نه تنها به طور کلی به عملکرد بهتر منجر می شود ، بلکه به گسترش ویژگی ها و فناوری ها نیز منجر می شود. دوربین مداربسته دید در شب نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

تولیدکنندگان ، ارائه دهندگان خدمات و مشاوران امنیتی می توانند براساس دستورالعمل ها ، پارامترها و استانداردهای فنی به ظاهر پایان ناپذیر را تولید کنند که بسیار مهم و مرتبط به نظر می رسند. اما درست مثل هر چیز دیگری ، از اتومبیل گرفته تا کامپیوتر – همه آنها به یک اندازه برای همه مهم نیستند.

 

بنابراین چگونه بهترین دوربین دید در شب را انتخاب می کنید؟

چه پارامترهای یک دوربین امنیتی دید در شب باید داشته باشد که از اموال و کسب و کار شما محافظت کند؟

 

اگر فقط دوربینی را انتخاب کنید که تمام چک باکس‌ها را علامت می‌زند، بیشترین ویژگی‌ها را دارد، بهترین پارامترها را فهرست می‌کند و غیره، در نهایت گران‌ترین دوربین را می‌خرید. و از آنجایی که بسیاری از پارامترها در واقع با هم مرتبط هستند، ممکن است در نهایت دوربینی بخرید که همه چیز را درست انجام دهد، به جز یک مورد که واقعاً به آن نیاز دارید. یک سایز برای همه هنگام انتخاب وسایل امنیتی به همان اندازه بد است که هنگام انتخاب کت و شلوار.

 

چگونه بهترین دوربین های مداربسته دید در شب را انتخاب کنیم؟

برای چه چیزی به این دوربین مداربسته دید در شب نیاز دارم؟

اولین و تنها سوالی که می خواهید هنگام انتخاب دوربین مداربسته دید در شب از خود بپرسید “من به چه چیزی نیاز دارم”. اگر بتوانید پاسخ این سوال را بیان کنید ، همه موارد دیگر درست سر جای خود قرار می گیرند.

 

به طور خاص ، آنچه می خواهید بدانید این است:

 

  1. دوربین برای نظارت بر چه منطقه ای نیاز دارد – یعنی چه مکان و چه منطقه ای را باید نظارت کند؟
  2. به دنبال محافظت در برابر چه نوع تهدیدهایی هستید؟
  3. چگونه از ضبط ها استفاده می کنید؟

این سه عنصر تمام پارامترهای مربوط به دوربین مداربسته را تعیین می کنند.

 

ناحیه ای که دوربین برای نظارت بر آن نیاز دارد ، تمام پارامترهای مربوطه مربوط به نصب را تعیین می کند – در داخل در مقابل نصب در فضای باز ، اتصال ، دامنه – و در صورت نیاز به تأییدیه از مقامات دولتی ، تشخیص می دهد.

اینکه از چه نوع تهدیدهایی جلوگیری می کنید و نحوه استفاده از ضبط ها به شما کمک می کند پارامترهای دیگر مربوط به کیفیت تصویر ، نرم افزار و قابلیت های پردازش تصویر و غیره را تعیین کنید.

دوربین های داخلی و شبانه در فضای باز

بیایید با اساسی ترین ویژگی تمایز شروع کنیم: جایی که دوربین نصب شده است.

هیچ تفاوت اساسی از نظر فناوری تصویربرداری یا عملکرد داخلی بین یک دوربین مداربسته در فضای باز و یک دوربین داخلی وجود ندارد. با این حال، دوربین‌های دید در شب در فضای باز دارای محفظه‌ها و لوازم الکترونیکی خود هستند که در مقابل محیط‌های سخت‌تر نسبت به دوربین‌هایی که برای استفاده در داخل خانه طراحی شده‌اند، مقاومت کنند.

 

چگونه بهترین دوربین های مداربسته دید در شب را انتخاب کنیم؟

 

 

همه دوربین‌های مداربسته دارای رتبه‌بندی‌های خاصی هستند، اما این‌ها به ویژه برای دوربین‌های خارج از منزل مرتبط هستند. رتبه‌بندی‌ها نام‌های دو رقمی دارند، مانند IP65 یا IP66. اولی محافظت در برابر گرد و غبار و اجسام جامد و دومی به محافظت در برابر مایعات اشاره دارد. 

حداقل امتیازی که باید برای دوربین در فضای باز در نظر بگیرید IP65 است، اما رنگ درجه بندی بالاتر – IP66 یا IP67 – برای آب و هوای سخت توصیه می شود. رتبه‌بندی‌های بالاتر که برای دوربین‌هایی که می‌توانند در مایعات غوطه‌ور شوند، در نظر گرفته شده‌اند، که بعید است به آن‌ها نیاز داشته باشید.

چرا می خواهید دوربین را در محیط بیرون نصب کنید؟ واضح ترین دلیل، البته، این است که شما باید یک منطقه بزرگ در فضای باز، مانند یک پارکینگ یا یک حیاط بزرگ را زیر نظر داشته باشید. 

اما حتی مناطق کوچک، مانند یک ایوان یا یک حیاط کوچک، اغلب باید با استفاده از دوربین‌های مداربسته در فضای باز نظارت شوند. به این دلیل که به دلایلی که به زودی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، نمی توانید دوربین های مداربسته دید در شب را به سمت پنجره ها هدف قرار دهید.

دوربین های مداربسته سیاه و سفید و رنگی در دید در شب

برای طولانی‌ترین زمان، دوربین‌های مداربسته دید در شب با آن فیلم‌های سیاه و سفید دانه‌دار همراه بوده‌اند که می‌توانید به نوعی آن را تشخیص دهید، اما نه خیلی خوب. با این حال، چند سالی است که سازندگان دوربین‌های مداربسته دید در شب رنگی را ارائه می‌کنند، اما دوربین‌های دید در شب سیاه و سفید همچنان به فروش می‌رسند.

 

 

چگونه بهترین دوربین های مداربسته دید در شب را انتخاب کنیم؟

 

چطور و کدام یک بهتر است؟

وقتی در یک اتاق تاریک هستید، ساده‌ترین راه برای دیدن آنچه در گوشه‌ای از اتاق وجود دارد این است که یک چراغ قوه به آن بتابانید. این کار با دوربین‌های مداربسته نیز کار می‌کند، اما تابش نور افکن قوی در ناحیه‌ای که می‌خواهید نظارت کنید، گزینه‌ای عملی نیست.

 

بنابراین سازندگان دوربین مداربسته به یک ترفند خوب رسیدند: دوربین‌های امنیتی دید در شب دارای مجموعه‌ای از ال‌ای‌دی هستند که از آنها برای روشن‌کردن ناحیه‌ای که نظارت می‌کنند استفاده می‌کنند – اما LEDها نور مادون قرمز (IR) ساطع می‌کنند. چشمان شما نمی توانند آن را ببینند، اما سنسورهای دوربین های مدار بسته می توانند.

به همین دلیل است که نمی توانید آنها را به سمت پنجره ها نشانه بگیرید: اگر این کار را انجام دهید، تنها چیزی که آنها ضبط می کنند انعکاس نورهای خودشان است.

 

با این حال، درست همانطور که وقتی نور آبی را به آن می‌تابید همه چیز آبی به نظر می‌رسد، اگر نور مادون قرمز به آن‌ها بتابید، اشیاء فقط سایه‌های مادون قرمز متفاوتی دارند. سیستم عامل دوربین آن را به سیاه و سفید “ترجمه” می کند تا بتوانید آن را ببینید، اما همین.

دوربین های مداربسته دید در شب رنگی دارای سنسور خاصی هستند که به آنها اجازه می دهد در محیط های کم نور کار کنند. بیشتر مناطق شهری حتی در شب دارای نور محیطی هستند.

 

چگونه بهترین دوربین های مداربسته دید در شب را انتخاب کنیم

 

بنابراین سنسورهای تصویربرداری که به طور خاص برای چنین محیطی طراحی شده اند، می توانند تصویری به اندازه کافی واضح حتی در شب نشان دهند. این می تواند مرتبط باشد: به شما امکان می دهد چیزهایی مانند رنگ وسایل نقلیه یا اقلام لباس را ثبت کنید که می تواند به شناسایی وسایل نقلیه یا مزاحمان کمک کند.

 

دوربین مداربسته دید در شب رنگی گران تر هستند، اما کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهند و می توانند جزئیات بیشتری را ارائه دهند. از طرف دیگر، آنها به مقداری نور محیطی نیاز دارند که کارایی آنها را در خارج از مناطق شهری و حومه شهر محدود می کند و برد آنها محدود است. دوربین‌های مداربسته سیاه و سفید معمولاً ارزان‌تر هستند و اگر نیاز به نظارت بر مناطق وسیع یا اجسام دور دارید، گزینه بهتری هستند.

دید در شب در مقابل دوربین های مدار بسته روز / شب

دوربین های مدار بسته واقعی روز/شب دارای سنسورهای تصویربرداری هستند که می توانند هم نور مادون قرمز و هم نور مرئی را ثبت کنند. در طول روز، جزء IR طیف با استفاده از فیلتر برش IR حذف می شود.

این به آنها امکان می دهد تا نه تنها شرایط نور محیطی کم، بلکه نور متغیر محیط را نیز جبران کنند. به عبارت دیگر، سیستم عامل آنها می تواند تصویر را به گونه ای تنظیم کند که هم در روز و هم در شب تصویر واضحی داشته باشید.

دوربین های مداربسته روز/شب به ویژه برای نظارت بر مکان هایی که نیاز به نظارت 24 ساعته دارند مفید هستند، زیرا می توانند فیلم واضحی را در طول روز ارائه دهند.

 

محدوده دوربین

انواع پارامترهای نوری – در ابتدایی ترین سطح، فاصله کانونی – محدوده ای را که دوربین مدار بسته می تواند پوشش دهد، تعیین می کند. قاعده کلی در مورد آن ساده است: فاصله کانونی بالاتر به این معنی است که دوربین می تواند روی اشیایی که دورتر هستند فوکوس کند، اما همچنین به این معنی است که ناحیه باریک تری را پوشش می دهد. به عبارت دیگر می تواند مسافت بیشتری را طی کند اما میدان دیدش باریکتر است.

 

چگونه بهترین دوربین های مداربسته دید در شب را انتخاب کنیم

 

بسیاری از دوربین های امنیتی دید در شب به صراحت حداکثر مسافتی را که می توانند طی کنند فهرست می کنند. این به ویژه برای دوربین های مداربسته روز/شب مرتبط است، زیرا حداکثر مسافتی که آنها می توانند طی کنند تنها با پارامترهای اپتیکی آنها تعیین نمی شود، بلکه با شدت نور مادون قرمز و حساسیت سنسورهای تصویربرداری آنها نیز تعیین می شود.

 

کیفیت تصویر

وقتی در مورد کیفیت تصویر دوربین مداربسته صحبت می کنیم، ما تمایل داریم چندین فاکتور مانند وضوح و وضوح را کنار هم قرار دهیم. برخی از این پارامترها با هم مرتبط هستند، اما به روش های شگفت انگیزی!

وضوح تصویر واضح ترین جنبه است. هر چه رزولوشن دوربین بالاتر باشد، جزئیات بیشتری می تواند در یک تصویر با فوکوس خوب ثبت کند.

دوربین‌های 1080p (2 مگاپیکسل) معمولاً برای اکثر سناریوها کافی هستند، اما دوربین‌های با وضوح بالاتر – 4K یا بالاتر – ممکن است مفید باشند اگر به نظارت دقیق در یک منطقه وسیع‌تر یا در فواصل زیاد نیاز دارید. با این حال، لازم به یادآوری است که وضوح تصویر بالاتر نیز منجر به نیازهای ذخیره سازی بالاتر می شود!

شارپ بودن یک تصویر نه تنها به وضوح دوربین بستگی دارد، اما حداقل و حداکثر فاصله ای که دوربین می تواند تصویری واضح و فوکوس شده ارائه دهد به پارامترهای اپتیکی مختلفی، علاوه بر کیفیت کامل لنز (ها) بستگی دارد. ) و سنسورهای تصویربرداری. در نتیجه، شما می خواهید به مشخصات نوری و همچنین وضوح توجه کنید.

 

قدرت و اتصال

ما آنقدر به دیدن دوربین‌های مداربسته در همه جا عادت کرده‌ایم که تمایل داریم آنها را جزایر کوچک الکترونیکی بدانیم، اما در حقیقت، اینطور نیست. مانند همه دستگاه‌های الکترونیکی، آنها برای کار به برق نیاز دارند – و باید تصاویر خود را به نحوی انتقال دهند . در واقع این هدیه آنهاست. اگر می‌پرسید چگونه دوربین‌های دید در شب را تشخیص دهید، این دقیقاً همین است. به دنبال منبع برق باشید.

اکثر دوربین های مداربسته امروزه دوربین های IP هستند، به این معنی که به یک شبکه کامپیوتری متصل می شوند. پس جای تعجب نیست که دوربین های مداربسته دید در شب در گزینه های سیمی یا بی سیم عرضه می شوند.

 

اتصالات سیمی ارزان و با ظرفیت بالا هستند، به این معنی که به ویژه برای دوربین هایی که نیاز به ارسال تصاویر با وضوح بالا یا دوربین هایی که باید بسیار ارزان باشند مفید هستند. از طرفی باید کابل دیتا را به آنها راه اندازی کنید. این به معنای تلاش اضافی برای تعمیر و نگهداری و نصب است، نه به ذکر کابلی که یک مزاحم می تواند به سادگی آن را قطع کند اگر در معرض آن قرار گرفت.

دوربین‌های بی‌سیم کابل داده را حذف می‌کنند، که نصب و کارکرد آن‌ها را راحت می‌کند. با این حال، محدوده آنها محدود به محدوده نقطه دسترسی است. امروزه، شبکه‌های وای‌فای به اندازه‌ای سریع هستند که می‌توانید تصاویر با وضوح بالا را از طریق یک اتصال با کیفیت پخش کنید – به این معنا که دوربین‌های بی‌سیم در مناطقی که نمی‌توانید به سیگنال Wi-Fi قوی تکیه کنید، گزینه خوبی نیستند.

 

بسیاری از دوربین‌های وای‌فای با باتری کار می‌کنند، بنابراین در واقع بدون کابل هستند. در انتهای دیگر طیف، بسیاری از دوربین های سیمی از فناوری به نام Power over Ethernet (PoE) استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد از کابل یکسانی برای اتصال برق و داده استفاده کنند.

اتصال مستقیماً بر قابلیت‌های دید در شب دوربین مدار بسته تأثیر نمی‌گذارد، اما بر گزینه‌های استقرار تأثیر می‌گذارد که می‌تواند برای نظارت شبانه مرتبط باشد. برای مثال، نصب دوربین‌های بی‌سیم در امتداد حصارها نسبت به دوربین‌های سیمی آسان‌تر است.

 

محدودیت های نصب دوربین مداربسته دید در شب

مانند همه دوربین‌های مداربسته، دوربین‌های امنیتی با ویژگی‌های دید در شب در معرض محدودیت‌های نصب هستند. برای مثال، آنها نمی توانند اطراف را ببینند، و فقط می توانند یک منطقه محدود را پوشش دهند.

دوربین‌های مداربسته برای نظارت 24 ساعته یا شبانه، محدودیت‌های اضافی و خاصی را برای نصب ایجاد می‌کنند. ما قبلاً به برخی از آنها اشاره کرده ایم: آنها باید دور از پنجره نصب شوند، حداکثر فاصله به پارامترهای نوری و همچنین نور بستگی دارد، و برخی از دوربین ها، مانند دوربین های دید در شب رنگی، ممکن است به سطح خاصی از نور محیط نیاز داشته باشند. .

 

با این حال، بسیاری از محدودیت های اضافی دیگر وارد بازی می شوند. برای مثال، دوربین‌های مداربسته نصب‌شده در مناطقی که تردد خودروهای سنگین دارند، باید با تغییرات سریع در شرایط نوری ناشی از چراغ‌های جلوی خودروهای عبوری کنار بیایند. برخی از دوربین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در کنار آمدن با این موقعیت‌ها بسیار خوب هستند و دامنه دینامیکی بالایی دارند، اما حتی این دوربین‌ها نیز باید طوری نصب شوند که به سادگی با پارک کردن یک ماشین در جلوی آن‌ها به راحتی کور نشوند.

 

منبع : network data

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.

موصیفا بازار بزرگ تجهیزات حفاظتی و امنیتی در ایران