همه چیز در مورد دزدگیر اماکن

در این مقاله قصد داریم همه چیز در مورد دزدگیر اماکن به شما دوستان در میان بگذاریم.

 

همه چیز در مورد دزدگیر اماکن

 

دزدگیر اماکن از دسته ی سیستم های امنیتی است، سیستم هایی که در صورت وجود آنها در محل خانه یا کسب و کارتان احساس امنیت و آرامش خواهید داشت. و اما چرا باید روی سیستم های امنیتی سرمایه گذاری کرد؟

دزدی و سرقت، اتفاق بدی است که ممکن است برای هر خانه و یا کسب و کاری رخ بدهد. اما چه می توان کرد که احتمال دزدی از ملکمان پایین بیاید؟ سارقان معمولاً برای سرقت به سمت خانه ها و کسب و کار هایی می روند که حدس بزنند این ملک از امنیت پایینی برخوردار است.

 

به این جهت سرمایه گذاری در سیستم های امنیتی یک سرمایه گذاری مهم محسوب می شود. علی الخصوص با پیشرفت تکنولوژی، شما می توانید حتی از راه دور به وسیله ی تلفن همراه و یا تبلت و کامپیوتر روی وضعیت امنیتی ملک خود نظارت داشته باشید.

 


از کجا می توانیم دزدگیر اماکن تهیه کنیم؟

یکی از مجموعه های ارائه دهنده های دزدگیر اماکن فروشگاه موصیفا است، مجموعه موصیفا به طور تخصصی در حیطه ی سیستم های امنیتی فعالیت می کند. دزدگیر اماکن یکی از دسته بندی محصولات موصیفا است.

همچنین این مجموعه ارائه دهنده مطرح ترین محصولات دزدگیر اماکن در دنیا نظیر فایروال، آنیک، سایلکس، فایو استار و… است.

 

دزدگیر های موجود در بازار هرچند از لحاظ ظاهر در انواع و اشکال مختلفی ارائه شده اند ولی به طور کلی همگی آن ها دارای یک ساختار مشترک می باشند یعنی اکثر دزدگیر ها دارای خط تحریک باز و تحریک بسته هستند و دارای کلید معمولی یا سوئیچ آلفا یا قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور جهت روشن و خاموش کردن دستگاه می باشند.

 

همه چیز در مورد دزدگیر اماکن

شما می‌توانید پکیج دزدگیر اماکن را به صورت کامل تهیه فرمایید.

3 1 scaled


بخش های مختلف انواع دزدگیر

بخش های مختلف انواع دزدگیر شامل موارد زیر می باشد:

  • تجهیزات و سنسور هایی که دسترسی غیرمجاز و یا ورود غیرمجاز را تشخیص می دهند.
  • پنل مرکزی دزدگیر که کلیه سنسور ها و تجهیزات به آن متصل است.
  • منبع تغذیه پنل مرکزی و سنسور ها
  • باتری یا یو اس پی برای مواقع اضطراری
  • تجهیزات هشدار دهنده و ایجاد آلارم
  • تجهیزات تلفن کننده
  • انواع چشمی دزدگیر
  • انواع شوک سنسور یا سنسور های حساس به لرزش و کوبش
  • انواع مگنت بسته به نوع و کاربرد دزدگیر
همه چیز در مورد دزدگیر اماکن

همه چیز در مورد دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن

دزدگیر های اماکن شامل انواع مختلفی همچون سیم کارتی، بی سیم، آژیری و … هستند که با توجه به استقبالی که مردم برای ایمن‌سازی اماکن، فروش محصولات برندهای برتر دزدگیر اماکن مانند فایروال و پارادوکس روز به روز در حال افزایش می باشد.

به طور کلی وظیفه ی دزدگیر اماکن یا همان سیستم اعلام سرقت، اعلام ورود غیر مجاز به یک مجموعه یا حریم شخصی طی شکستن یک در یا قفل با ایجاد صدا یا نور یا یک تماس تلفنی می باشد.

 

  • نکته ی قابل توجه این است که دزدگیر های نسل جدید دارای یک ارتباط دو طرفه با مالکین خود هستند، یعنی علاوه بر هشدار دادن دارای قابلیت فرمان پذیری نیز می باشند.

همه چیز در مورد دزدگیر اماکن

 

*تجهیزات جانبی و متعلقات دزدگیرهای اماکن و سیستم امنیتی ضد سرقت:

  1. ریموت دزدگیر
  2. ریموت کنترل
  3. آژیر
  4. آژیر پیزو
  5. آژیر تک صدا
  6. آژیر فلاشر
  7. باطری خشک
  8. جعبه بلندگو
  9. کاور بلندگو
  10. پدال دزدگیر
  11. پدال اعلام سرقت
  12. دزدگیر اماکن
  13. چشمی

 

*دانلود دفترچه راهنما دزدگیر های اماکن

 


 

در اینجا با برخی از دزدگیر اماکن ها بیشتر آشنا میشیم.

۱-دزدگیر اماکن تحت شبکه

از دزدگیر های تحت شبکه برای تجمیع با سیستم های هوشمند ساختمانی استفاده میشود و امکان مدیریت و مانیتورینگ مجتمع از راه دور را برای کاربران فراهم می آورد. دزدگیر اماکن تحت شبکه کاربری مخصوصی دارند و معمولا در سازمان های بزرگ استفاده میشوند.

 

در صورت تحریک هر سنسور و یا آلارم توسط افراد غیر مجاز گزارش دقیق رخدادها از طریق ایمیل و یا سایت امنیتی به اطلاع مامورین کنترل می رسد در اینصورت کلیه تجهیزات با تخصیص آی پی مجزا، قابل کنترل هستند.

برند پارادوکس از تولید کنندگان مطرح تجهیزات حفاظتی و دزدگیر اماکن تحت شبکه است (انواع دزدگیر برند های کلاسیک ، فایروال و فایو استار فاقد چنین تجهیزاتی هستند).

 

۲-انواع دزدگیر اماکن بیسیم

در ابن نوع دزدگیر اماکن ارتباط وایرلس و یا بدون سیم بین پنل مرکزی و سنسور ها برقرار میشود. استفاده از چشمی های بی سیم به دلیل سهولت اجرای فرآیند نصب دزدگیر های اماکن با استقبال خوبی همراه شده است.

 

طرز کار دزدگیر بدون سیم که از انواع دزدگیر اماکن پرفروش به حساب میرود، به این صورت است که بلافاصله بعد از تشخیص ورود سوژه به محل سرقت با ارسال پالس های تحریک از چشمی به دزدگیر، فرمان آلارم و شماره گیری اضطراری صادر میشود.

 

سنسورهای هشدار دزدگیر اماکن بی سیم، برای تغذیه از باتری استفاده می کنند و از طریق سیگنال های رادیویی با کنترل پنل ارتباط برقرار می کنند. دزدگیرهای اماکن بی سیم در دو نوع با فرکانس کاری ۳۱۵ مگاهرتز و ۴۳۳ مگاهرتز موجود هستند.

همه چیز در مورد دزدگیر اماکن

۳-دزدگیر اماکن سیم کارتی

از جدیدترین و به روز ترین سیستم های امنیتی ضدسرقت، دزدگیر اماکن سیم کارتی است. دزدگیر های سیم کارتی به دزدگیر هایی اطلاق میشود که در زمان اعلام خطر، دزدگیر مرکزی از طریق سیمکارت تعبیه شده داخل دستگاه شروع به ارسال SMS و یا تماس با شماره های ثبت شده در حافظه دستگاه می نماید.

موارد استفاده از این نوع دزدگیر در منازل، دفاتر کار و مغازه هاست. دزدگیر اماکن سیم کارتی که یکی از انواع دزدگیر اماکن به شمار میرود از مهم ترین ارکان هوشمندسازی ساختمان نیز محسوب می شود.

 

با پیشرفت تکنولوژی و ابداع سیم کارتهای تلفن های همراه، شرکت های سازنده دزدگیر اماکن راهکار دومی برای این اطلاع رسانی هنگام سرقت در نظر گرفتند.

دزدگیرهای اماکن معمولی از خط تلفن ثابت شهری برای اطلاع رسانی استفاده می کنند که متأسفانه با قطع شدن خط تلفن امکان آژیر یا تماس با شماره ذخیره شده وجود ندارد.

 

۴-دزدگیر اماکن با سیستم آلارم از طریق خط تلفن ثابت

نسل پیشرفته‌تر نسبت به انواع دزدگیر اماکن آژیری، دزدگیر اماکن با سیستم آلارم با استفاده از خطوط تلفن ثابت است. در این نوع سیستم، دزدگیرها علاوه بر به صدا در آوردن آژیر و هشدار محلی برای فراری دادن سارقین، اقدام به تماس با شماره تلفن های ذخیره شده در تلفن کننده خط ثابت خود می نمودند.

 

مشکل اساسی این مدل از انواع دزدگیر اماکن، سهولت قطع خطوط تلفن ثابت توسط سارقین بود. هنوز هم از انواع دزدگیر اماکن مبتنی بر الارم خطوط تلفن ثابت به دلیل ارزان قیمت بودن در بسیاری از منازل و اماکن استفاده می شود.

 


اگر سوالی دارید که جواب آن را در اینجا پیدا نکردید به صفحه سوالات متداول دزدگیر اماکن مراجعه کنید.

همه چیز در مورد دزدگیر اماکن

کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.