معرفی سیستم امنیتی منزل و ویژگی های آن ها

 

سیستم های امنیتی با ایمن‌سازی نقاط ورودی مانند درها و پنجره ها و همچنین فضای داخلی آن، از خانه یا ساختمان در برابر مزاحمان محافظت می کند. 

در بیشتر موارد، نیروهای خارجی زنگ خطر سیستم امنیتی را به صدا در می آورند و به مجریان قانون یا صاحبان خانه هشدار می دهند تا بتوانند دخالت کنند. سیستم های امنیتی به طور فعال به صاحبان خانه در جلوگیری از تهاجم خانه کمک می کند.

 

 

سیستم امنیت خانه چیست؟

 

سیستم امنیت خانه چیست؟ یک سیستم امنیتی خانه شامل تعدادی از قطعات الکترونیکی است که با یک صفحه کنترل مرکزی ارتباط برقرار می کنند و برای محافظت از خانه در برابر مزاحمان احتمالی با هم کار می کنند. 

 

 

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • صفحه کنترل
  • سنسورهای حرکت داخلی و خارجی
  • نورافکن ها
  • آژیر یا زنگ خطر
  • زنگ درهای ویدئویی
  • سنسورهای نقطه ورود
  • دوربین های امنیتی
  • تابلوهای حیاط و برچسب پنجره
  • سنسورهای شکستن شیشه

* به نظر شما مناطق امنیتی خانه چیست؟

 


 

نحوه کار سیستم های امنیت خانه

 

هر بسته کامل سیستم امنیتی خانه به طور معمول شامل سنسورها ، تابلوهای کنترل ، سنسورهای در یا پنجره ، نورافکن ، زنگ در و دوربین است. در کنار هم ، این عناصر خانه را تا آنجا که ممکن است حفظ می کنند.

  • سنسورها

سنسورها ، چه در داخل و چه در خارج از خانه قرار داده شده اند ، در صورت نقض به صفحه کنترل مرکزی سیستم امنیتی هشدار می دهند. بسته به نوع سیستم امنیتی نصب شده ، صفحه کنترل زنگ خطر را به صدا در می آورد و به صاحب خانه یا مقامات هشدار می دهد.

 

  • کنترل پنل ها

کنترل پنل ها مرکز اصلی دستورالعمل سیستم امنیت خانه هستند. افراد مجاز می توانند از صفحه کنترل برای مسلح کردن یا خلع سلاح زنگ استفاده کنند. مسلح کردن یا خلع سلاح زنگ هشدار با یک صفحه کنترل معمولاً از رمزهای عبور یا دستورها صوتی شخصی استفاده می کند.

 

  • سنسورهای در یا پنجره

دو قطعه سنسور در یا پنجره را تشکیل می دهند – یکی که روی در یا پنجره واقعی نصب شده و دیگری روی قاب در یا پنجره نصب شده است. هنگامی که در یا پنجره بسته است ، این قطعات باید لمس کرده و یک مدار الکتریکی ایجاد کنند.

اگر آن مدار در حالی که سیستم مسلح است خراب شود ، پیامی را به کنترل پنل ارسال می کند که سپس زنگ خطر را به صدا در می آورد. سنسورهای حرکت و سنسورهای شکستن شیشه به طور مشابه کار می کنند.

 

  • نورافکن ها

نورافکن ها مانند سنسورهای حرکت برای نمای بیرونی خانه عمل می کنند ، با این تفاوت که هنگام گیر افتادن باعث ایجاد زنگ خطر نمی شود. در عوض ، آنها روشن می شوند و منطقه را با نور سیل می کنند. 

در صورت وجود مزاحم ، چراغها می توانند آنها را بترسانند. در غیر این صورت ، چراغ ها به صاحب خانه هشدار می دهند و دید خوبی از آنچه در خارج می گذرد به آنها می دهد.

 

  • زنگ در و دوربین

زنگ در های ویدئویی و سیستم های امنیتی به شما امکان می دهد آنچه را در خارج از خانه می گذرد ببینید ، در حالی که علائم و برچسب های حیاط با عمل به عنوان یک سیستم هشدار دهنده، مانع از هرگونه مزاحم احتمالی می شوند. 

آنها به مزاحمان احتمالی اطلاع می دهند که خانه دارای یک سیستم هشدار دهنده است که باعث گرفتار شدن آنها می شود.

 

  • انواع سیستم های امنیت خانه

اگر در منطقه ای با جرم و جنایت زیاد زندگی می کنید ، مکرراً به خارج از شهر می روید ، اشیای قیمتی را در خانه خود نگه دارید یا تنها زندگی می کنید، ممکن است بخواهید یک سیستم امنیتی نصب کنید.

این سیستم نه تنها خانه شما را ایمن می کند ، بلکه هنگام انجام کارهای روزانه به شما آرامش می دهد. سیستم امنیتی مناسب برای منزل شما به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

 

  • سیستم های امنیتی خود نظارت

نظارت بر یک سیستم امنیتی توسط خود شما همیشه یک گزینه است و تعداد زیادی سیستم امنیتی DIY در بازار وجود دارد. نصب خود سیستم امنیتی به شما امکان می دهد اجزاء را در هر مکانی قرار دهید و سیستم را به دلخواه خود سفارشی کنید.

هنگامی که نقصی رخ می دهد ، سیستم امنیتی یک هشدار با دسیبل بالا به شما هشدار می دهد. سپس ، این به شما بستگی دارد که با پلیس ، آتش نشانی یا سایر پرسنل اورژانس تماس بگیرید یا نه.

 

  • نظارت بر سیستم های امنیتی حرفه ای

چندین شرکت سیستم های امنیتی ارائه می دهند که خود آنها نظارت می کنند. در صورت نقض سیستم ، شرکت را مطلع می کند تا پاسخ دهد. سپس یک متخصص امنیتی ممکن است با شما ارتباط برقرار کند تا مراحل بعدی را تعیین کند.

 

  • سیستم های امنیتی سیمی

اکثر شرکت های امنیتی سیستم های بی سیم و سیمی را ارائه می دهند. در یک سیستم امنیتی سیمی ، سنسورها و سایر اجزاء توسط یک سری سیم به کنترل پنل مرکزی متصل می شوند. 

سیستم های سخت سیم از این نظر قابل اعتماد هستند که در برابر هیچ گونه تداخل ، قطع شبکه یا سایر مسائل تسلیم نمی شوند. در مقایسه با سیستم های بی سیم ، کمبود سیستم های سیمی نیز کمتر است.

 

اگر سیستم امنیتی سیمی توسط یک شرکت امنیتی حرفه ای مدیریت می شود ، این شرکت پس از نقض از خطوط تلفن برای برقراری ارتباط با شما استفاده می کند. 

متأسفانه ، برخی از سارقان می‌دانند که می توانند خط تلفن خانه را برای غیرفعال کردن سیستم قطع کنند.

 

*تجهیزات شبکه چیست و چگونه کار می کند؟ 

 

 

  • سیستم های امنیتی بی سیم

اجزای یک سیستم امنیتی بی سیم از شبکه تلفن همراه برای ارتباط با کنترل پنل استفاده می کنند. این سیستم اساساً یک شبکه مینیاتوری ایجاد می کند که از امواج رادیویی استفاده می کند، نه سیم، برای ارسال اعلانات به شما و یا مدیریت امنیتی.

نصب سیستم های امنیتی بی سیم آسان تر از سیستم های سیمی است. همچنین ارتقاء آنها آسان است و به شما امکان می دهد در صورت نیاز دستگاه ها را اضافه کنید. 

اشکال این است که تداخل و قطع شبکه می تواند توانایی های سیستم امنیتی بی سیم را مختل کند. و از آنجا که به باتری متکی هستند ، اگر در تعویض آنها سخت کوش نباشید ، می توانند تمام شوند.

 


 

سیستم امنیت خانه چیست؟

منبع : forbes

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.