انواع لنز دوربین مدار بسته

راهنمای سریع ابرای شناخت انواع لنز دوربین مدار بسته

 

دو نوع اصلی لنز دوربین مدار بسته وجود دارد:

  • لنز ثابت (معروف به لنز تک کانونی)
  • لنز واریفوکال (که شامل لنز های موتور دار است)

وقتی یک دوربین مدار بسته لنز ثابتی داشته باشد، به این معنی است که زاویه دید، فاصله کانونی و سطح بزرگنمایی آن غیر قابل تغییر است.

انواع لنز دوربین مدار بسته

دوربین های PTZ (یا به اصطلاح گردشی) یکی از محبوب ترین مدل های دوربین است که شامل یک لنز متغیر و موتور دار است.

از طرف دیگر، یک دوربین مداربسته با لنز متغیر این امکان را به شما می دهد که فاصله کانونی دوربین، و در نتیجه میدان دید و سطح بزرگنمایی تصویر را تنظیم کنید.

این به این معنی است که لنز دوربین می تواند برای گرفتن تصاویر از مسافت طولانی (به وسیله کاهش میدان دید، اما ارائه تصویر واضح تر از جزئیات مانند پلاک خودرو، یا چهره مجرمان) بزرگ نمایی کند یا که با کاهش میزان زوم میدان دید را گسترش دهد.

 

لنزهای با قابلیت بزرگنمایی دستی و موتور دار

امروزه بیشتر دوربین های امنیتی دوربین مدار بسته به لنزهای موتور دار با قابلیت بزرگنمایی تصاویر مجهز هستند. با این وجود برخی دوربین ها هم به صورت دستی تنظیم می شوند. این بدان معنی است که هرگونه تغییر زاویه دوربین و بزرگنمایی باید به صورت دستی انجام بپذیرد.

 

انواع لنز دوربین مدار بسته

انواع لنز دوربین مدار بسته

 

لنز دوربین مدار بسته مناسب برای مجموعه های تجاری

برای کسب و کارها بهتر است در صورتی که بودجه ی کافی برای دوربین های موتور دار دارید، دوربین های با لنز موتور دار و با قابلیت بزرگنمایی را انتخاب کنید. این نوع لنز دوربین شما را قادر می سازد تا فاصله کانونی دوربین را به طور خودکار تنظیم کنید و در نتیجه فیلم هایی واضح و با فوکوس خودکار ضبط نمایید.

 

لنزهای موتور دار نسبت به تأثیر عوامل طبیعی مانند باد و تغییرات دما (که باعث انبساط یا انقباض دوربین می شود) بعید است در عملکرد خود ضعیف شوند. با این حال لنزهای واریفوکال که به صورت دستی تنظیم شده اند نسبت به این مشکلات حساس تر هستند. دوربین های لنز ثابت به طور بالقوه می توانند یک عامل منفی در برقراری امنیت کسب و کار ها و مجموعه های تجاری باشند.

همچنین تنظیم دوربین های با لنز موتور دار مثل دوربین های لنز ثابت پر دردسر نیست و به شما این امکان را می دهند تا دوربین را از طریق برنامه تلفن های هوشمند یا کامپیوتر کنترل کنید. این بدان معناست که شما می توانید فاصله کانونی و زاویه دید دوربین خود را از هر کجا و در هر زمان تنظیم کنید، به راحتی لمس گزینه های برنامه ی مخصوص دوربینتان!

 

انواع لنز دوربین مدار بسته

انواع لنز دوربین مدار بسته

 

 

لنز دوربین مدار بسته مناسب برای خانه

در منزل یک لنز واریفوکال دستی یا حتی یک دوربین مدار بسته با لنز ثابت با وضوح بالا اغلب گزینه مقرون به صرفه و مناسبی برای خانه است.معمولا مشتریانی که به دنبال دوربین ندار بسته برای خانه هستند از دوربین های لنز ثابت بیشتر استقبال می کنند.

دوربین ثابت با وضوح بالا به صاحبان خانه امکان گرفتن اطلاعاتی مانند جزئیات صورت و شماره پلاک را می دهد.

تنها تفاوت این دو مدل لنز دوربین در این است که میدان دید یک دوربین مدار بسته با لنز ثابت را نمی توان پس از نصب دوربین به راحتی تنظیم کرد.  با این حال، اگر دوربین ها توسط یک تیم متخصص نصب شده باشند و میدان دید آنها به خوبی تنظیم شده باشد، این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند.

 

*همه چیز در مورد دوربین های سری full color داهوا


 

انواع لنز دوربین مدار بسته

منبع: موصیفا

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.