آیا دوربین مدار بسته 4K برای کسب و کار من مناسب هستند؟

 

از آنجایی که دوربین ها و مانیتورهای 4k در طول این سال ها بیشتر و ارزان‌تر شده اند، از نظر کیفیت از ۱۰۸۰p که تا قبل از آن به عنوان مشهورترین و پر طرفدار ترین رزولوشن با وضوح بالا برای دوربین ها بود نیز پیشی می گیرند.  با توجه به مزایا و معایب دوربین مدار بسته 4K، چگونه می توان برای کسب و کار خود دوربین مناسبی که کیفیت بالایی داشته باشد انتخاب کرد؟

با ما همراه باشید تا در مورد مزایا و معایب دوربین های 4K بیشتر بدانید.

4K چیست؟

4K به معنای ۴ مگاپیکسل نیست، این یک سوء تفاهم بزرگ در مورد دوربین های 4K است! وضوح و کیفیت تصاویر 4K در حدود ۴ برابر نسل پیشین آن یعنی ۱۰۸۰p است.

 

دوربین مدار بسته 4K

پیکسل های بیشتر = تصویر بهتر، درسته؟

نتیجه ی مورد انتظار از یک دوربین با رزولوشن بالاتر این است که تصاویری که ثبت می کند کیفیت بالاتری داشته باشد، اما همیشه هم اینطور نیست. عوامل زیادی بر کیفیت کلی فیلم تأثیر می گذارند، مانند عملکرد در نور کم و دامنه دینامیکی گسترده (WDR)، نرخ فریم، اندازه سنسور و توانایی بزرگنمایی و فوکوس نوری لنز.

نکته ای که وجود دارد این است که همه ی دوربین هایی که وضوح بالاتری دارند الزاماً بهتر نیستند.

دوربین 4K با هزینه بیشتری همراه است!

چرا با گسترش استفاده از دوربین های امنیتی 4K و با توجه به وضوح بالای تصاویر آن، چرا کسی سیستمی با وضوح کمتر از 4K را انتخاب می کند؟

همانند تمام تکنولوژی های جدید، 4K نیز هزینه دارد و این هزینه در مقابل کیفیت زیاد و کارایی بهتر آن است. دوربین های امنیتی 4K وجود دارند که ارزان قیمت هستند ولی همانطور که حدس می زنید آن کیفیت و عملکردی که باید داشته باشند را ندارند.

دوربین های امنیتی 4K  بسیار خوبی هم در بین سیستم های امنیتی وجود دارند، اما ارزان نیستند!

 

دوربین مدار بسته 4K

دوربین مدار بسته 4K

استفاده از دوربین مدار بسته 4K نیاز شما را به فضای ذخیره‌سازی بیشتر می کند!

پیکسل بیشتر به معنای سایز بزرگتر تصاویر ضبط شده است و ظرفیت ذخیره‌سازی فیلم در حال حاضر محدودیت عمده ای برای سیستم های امنیتی است. با فشرده سازی استاندارد تصویر، این می تواند به این معنی باشد که یک فیلم 4K به فضای ذخیره‌سازی در حدود دو برابر یک فیلم ۴MP و ۴ برابر یک فیلم ۱۰۸۰p نیاز دارد.

 

4K به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارد!

سیستم های کامل دوربین امنیتی با ضبط کننده های ویدئویی شبکه مستقل (NVR) اساساً کامپیوتر هایی هستند که به طور خاص برای اجرای سیستم های دوربین طراحی شده اند و دقیقاً مانند هر سیستم کامپیوتر دیگری از طریق پردازنده کار می کنند. پردازنده به طور مداوم در حال رمزگشایی فیلم ارسال شده توسط دوربین ها و ضبط و نمایش آن فیلم هاست.

 

*ضبط کننده تصاویر تحت شبکه NVR چیست؟

 

هرچه رزولوشن بالاتر باشد، پردازنده کار سخت تری در پیش دارد. همه NVR ها با دوربین های 4K سازگار نیستند ولی تعداد قابل توجهی از NVR ها با دوربین های 4K سازگاری دارند.

*برای مشاهده دستگاه های ضبط کننده تصاویر NVR کلیک کنید.

 

مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته 4K با وضوح کامل دشوار است!

اگر قصد دارید تصاویر دوربین 4K را در مانیتور های 4K ببینید، به نظر می رسد تهیه دوربین 4K برای شما منطقی باشد. اما آیا می‌دانید تصاویر چند دوربین 4K را می توان به طور همزمان با وضوح کامل در تلویزیون 4K مشاهده کرد؟ هر بار فقط یکی!

اکثر کاربران دوست دارند چندین دوربین را به طور همزمان مشاهده کنند، بیشترین استفاده از حالت مشاهده کاربران به طور همزمان ۸ دوربین است و سیستم های ما از مشاهده همزمان تا ۱۶ کانال پشتیبانی می کنند. اگر قرار است تصویر چندین دوربین 4K را همزمان روی مانیتور 4K مشاهده کنید، باید وضوح آنها را پایین‌تر بیاورید. به این دلیل که پیکسل کافی در تلویزیون 4K شما برای نمایش همزمان آنها وجود ندارد.

 

*دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن با کیفیت 4k

 

کابل کشی این دوربین ها با دوربین های دیگر فرقی ندارد!

اگر نگران این هستید که با همان کابل کشی ای که برای دوربین های قدیمی‌تان نتوانید دوربین های خود را به 4K ارتقا دهید، نگران نباشید. همه سیستم های مبتنی بر IP با استفاده از کابل های شبکه می توانند متصل می شوند. اگرچه ما توصیه می کنیم کابل کشی CAT6 را برای نصب سیستم های امنیتی استفاده کنید، اما CAT5E برای یک سیستم دوربین 4K کافی است.

این بدان معنی است که بدانید اگر می خواهید دوربین های امنیتی قدیمی خود را با دوربین های 4K جایگزین کنید، به مشکل بر نخواهید خورد.

 

مزایای دوربین مدار بسته 4K

دوربین های 4K مزایایی دارند، به ویژه هنگام مشاهده و پخش فیلم های ثبت شده. در حالی که مشاهده چند دوربین به طور همزمان 4K کاملاً دشوار است، اما پخش فیلم می تواند با کیفیت خیلی بالایی روی یک دوربین متمرکز شود.

دوربین های 4K توانایی زوم دیجیتال را به کاربر می دهند. این امر از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بزرگنمایی دیجیتال تصاویری که دوربین های کم کیفیت ضبط کرده اند امکان‌پذیر نیست. بزرگنمایی دیجیتال تعداد پیکسل ها را افزایش می دهد، به طور بالقوه بیننده را قادر می سازد جزئیات بیشتری را روی اشیاء کوچک در قاب تصویر مشاهده کند.

نمی توان مشکلاتی که دوربین های 4K دارند را انکار کرد. مشکلاتی از قبیل هزینه ی بیشتر آن و نیاز بیشتر آن برای فضای ذخیره‌سازی. اما اگر بودجه ی تهیه آن را دارید حتماً آن را تهیه کنید چرا که واقعاً از تصویر ضبط شده توسط یک سیستم امنیتی با کیفیت 4K شگفت زده خواهید شد.

 

*با ۵ برند برتر دوربین مداربسته در ایران آشنا شوید.

کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.