بررسی دقیق ۹ مزیت دوربین های مدار بسته که فراتر از ضبط فیلم است.

 

سیستم های امنیتی دوربین مداربسته یکی از مولفه های امنیتی بسیار گسترده و مفید در ایران است. به ویژه در محیط امنیتی پر سر و صدای شهر های بزرگ ، مزایای بسیاری دارند که شامل بازدارندگی موثر جرم و همچنین وسیله ای کارآمد برای نظارت و در صورت نیاز منبع خوبی از مدارک برای ارائه به پزشکی قانونی است.

دوربین های مدار بسته در ابتدا فقط برای ضبط ویدئو بوده است ، اما تعداد زیاد دوربین ها ، حجم داده ها و شرایط امنیتی و انتظامی باعث شده است که تولیدکنندگان تجهیزات دوربین مداربسته سهم خود را افزایش دهند و مجموعه گسترده ای از ویژگی های پیشرفته را ارائه دهند.

نصب دوربین مداربسته با توجه به تعداد مقررات و سناریوهایی که باید به خاطر بسپارید ، می تواند مشکل باشد. بگذارید متخصصین ما این کار را برای شما انجام دهند!

برخی از این ویژگی ها مربوط به همه کاربران دوربین مداربسته است و وزارت کشور به هر کسی که مایل به استقرار دوربین مداربسته است توصیه می شود (یا الزامی است) . برخی دیگر فقط مربوط به برخی از کاربران است.

اما همه آنها به قیمت نهایی تجهیزات شما کمک می کنند. درک این ویژگی ها می تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند – بنابراین بیایید مهمترین موارد را بررسی کنیم و ببینیم که آنها در کجا مفید یا مهم هستند.

مزایای دوربین مداربسته

۱- تشخیص حرکت

ضبط بر اساس تقاضا یکی از کاربردی ترین ویژگی ها در سیستم های مدرن دوربین مدار بسته است. این امر به ویژه در مناطقی که به ندرت دسترسی پیدا می کنید ، جایی که ضبط مداوم در طول روز دهها ساعت فیلم از یک درب و شاید سی ثانیه از رفت و آمد افراد را برای شما فراهم می کند ، بسیار مفید است.

۹ مزیت دوربین های مدار بسته

۹ مزیت دوربین های مدار بسته

 

سیستم های دوربین مداربسته با پشتیبانی از تشخیص حرکت به شما امکان می دهند دوربین را طوری تنظیم کنید که ضبط را فقط زمانی شروع کند که در محدوده دید خود حرکت را تشخیص داده باشد. به این ترتیب ، فقط فیلمهایی که حاوی اطلاعات مربوطه هستند ذخیره می شوند.

با این کار در هزینه ذخیره سازی ، تهیه پشتیبان و بایگانی صرفه جویی می کنید و در صورت نیاز ، مرور و بازیابی اطلاعات را آسان تر می کنید.

۲- نور مادون قرمز

مانند همه دوربین ها ، دوربین های مدار بسته تنها در صورت تابش نور می توانند اجسام را ضبط کنند. با این حال ، این نور نیازی نیست که در طیف مرئی باشد.

9 مزیت دوربین های مدار بسته که فراتر از ضبط فیلم است

9 مزیت دوربین های مدار بسته که فراتر از ضبط فیلم است

 

دوربین های مدار بسته مادون قرمز دارای LED های مادون قرمز یکپارچه هستند که می توانند از آنها برای روشنایی اشیا in در محدوده دید خود استفاده کنند. این اجازه می دهد تا دوربین های مدار بسته در طول شب “ببینند”.

شما اغلب می بینید که این دوربین ها به عنوان “دوربین های مداربسته روزانه / شبانه” به بازار عرضه می شوند. دوربین های مداربسته روزانه و شبانه به طور خودکار سطح نور محیط را تشخیص می دهند و LED های مادون قرمز را نیز در صورت لزوم خاموش و روشن می کنند.

دوربین های مدار بسته مادون قرمز از اجزای ارزان قیمت و بسیار گسترده ای استفاده می کنند ، بنابراین قابلیت های مادون قرمز لزوما چیز زیادی به قیمت دوربین شما اضافه نمی کنند. با این حال ، باید از مدل های ارزان قیمت که اغلب سطح روشنایی ناکافی دارند یا نمی توانند سطح روشنایی را به طور خودکار (یا اصلاً تنظیم نکنند) ، منجر به فیلم های بی کیفیت شوید.

 

*دوربین مدار بسته پارکینگ

۳- صدای دو طرفه

صوتی دو طرفه یکی از ویژگی های پیشرفته دوربین مداربسته است که از آن غافل می شوید. صدای دو طرفه به اپراتور در اتاق کنترل اجازه می دهد تا با شخصی که مقابل دوربین مداربسته است صحبت کند. مکالمه می تواند ضبط و بایگانی شود ، مانند هر نوع فیلم دیگر.

صدای دو طرفه دوربین مداربسته

صدای دو طرفه دوربین مداربسته

 

صدای دو طرفه در درجه اول برای سیستم های کنترل دسترسی تعاملی مفید است ، جایی که دسترسی به یک منطقه محدود باید همیشه توسط یک اپراتور انسانی تأیید یا کنترل شود. با این حال ، در شرایط دیگر نیز مفید است.

به عنوان مثال ، این به اپراتورهای انسانی اجازه می دهد تا بلافاصله از تلاش های دسترسی مطلع شوند ، و درک تلاش صادقانه از یک تلاش دسترسی مخرب را آسان تر کنند. همچنین جایگزینی مناسب برای یک سیستم داخلی داخلی جداگانه ، کاهش پیچیدگی و کاهش تعمیر و نگهداری است.

*۱۲ مشکل رایج دوربین مداربسته و رفع آنها

۴- تشخیص خودکار شماره پلاک

تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) یک ویژگی پیشرفته دوربین مدار بسته است که به نرم افزار تجزیه و تحلیل ویدئو اجازه می دهد تا به طور خودکار پلاک های وسایل نقلیه را شناسایی و بخواند.

تشخیص خودکار شماره پلاک

تشخیص خودکار شماره پلاک

 

ارزش این سیستم نه در ویژگی خاص (که جالب است ، اما در غیر این صورت کمی بیشتر از تمرین در بینایی رایانه) است بلکه در ادغام آن با بایگانی ، نرم افزار مدیریت دسترسی و مدیریت پارکینگ و ارزش تجزیه و تحلیل داده هایی که می تواند ارائه دهد.

می توانید از ANPR استفاده کنید تا:

دسترسی به پارکینگ را آسان کنید
زمان حمل و نقل را کاهش دهید
اطلاعات دقیق و به موقع راجع به اینکه از چه تعداد پارکینگ و توسط چه کسی استفاده می شود ، نگهداری کنید
دسترسی به پارکینگ ساختمان را کنترل و ثبت کنید.
اگر به این ویژگی ها نیاز دارید ، ANPR ویژگی قابل تأملی است.

 

به یاد داشته باشید که ANPR به همان اندازه که مفید است پیچیده است. نه تنها به سخت افزار تصویربرداری با کیفیت بالا احتیاج دارد ، بلکه خود دوربین ها باید به روشی نصب شوند که از پارامترهای صحیح نور ، میدان دید و فاصله اطمینان حاصل کنند.

وزارت کشور یک راهنمای عالی برای نصب و ارزیابی عملکرد سیستم های ANPR در اختیار شما قرار می دهد ، که می توانید همراه با ارائه دهنده خدمات خود برای انتخاب ، نصب ، آزمایش و راه اندازی دوربین های مداربسته مناسب از آنها استفاده کنید.

۵- تشخیص چهره

تشخیص چهره برای چهره های انسانی همان چیزی است که ANPR برای پلاک های وسایل نقلیه است: این یک سیستم امنیتی دوربین مداربسته را قادر می سازد چهره یک شخص را با یک رکورد از پایگاه داده داخلی مطابقت دهد ، به شما بگوید * چه کسی * قبل از دوربین عبور کرده است.

دوربین مداربسته تشخیص چهره

دوربین مداربسته تشخیص چهره

 

تشخیص چهره یک ویژگی دوربین مدار بسته بسیار قدرتمند است که در بسیاری از تنظیمات که امنیت یا خدمات مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است ، استفاده می شود. به عنوان مثال ، می تواند برای ردیابی و ردیابی مشتریان VIP در هتل ها یا کازینوها – یا به همان اندازه ، برای شناسایی افرادی که دیگر اجازه حضور در محل کسب و کار یا مشکوک به مجرمان را ندارند ، استفاده شود.

تشخیص چهره مبتنی بر دوربین مدار بسته یک مشکل بسیار پیچیده است ، و این دو پیامد مهم دارد.

اولین مورد  قیمت است . تشخیص چهره یک ویژگی برتر است. ممکن است تولیدکنندگان لزوماً هزینه اضافی برای آن دریافت نکنند ، اما سخت افزاری که پشتیبانی می کند در قسمت گران قیمت تقسیم بودجه است.

 

مورد دوم دقت است . شناخت چهره های انسان چنان کار پیچیده ای است که حتی سیستم های بیولوژیکی نیز گاهی از کار می افتند.

حتی ما انسانها بعضی اوقات ، مثلاً یک غریبه را با یک آشنای اشتباه می کنیم. رایانه ها از این هم بدتر هستند. آنها بیشتر اوقات کارها را درست انجام می دهند ، اما هم به نکات مثبت کاذب ضربه می زنند (غریبه ای را با شخصی که برای او شناخته شده است اشتباه بگیرند) و هم به نکات منفی کاذب (عدم شناخت شخصی که برای او شناخته شده است).

تشخیص چهره دوربین مداربسته هنوز در سطحی نیست که بتوانید کاملاً به آن اعتماد کنید. این می تواند کار پرسنل شما را بسیار راحت کند ، اما نمی تواند جایگزین آن شود.

۶- سایر ویژگی های تجزیه و تحلیل ویدیو

ANPR و تشخیص چهره پیشرفته ترین ویژگی های تجزیه و تحلیل ویدئو هستند که سیستم های مدار بسته ارائه می دهند. با این حال ، بسیاری از سیستم ها ویژگی های مفید دیگر تجزیه و تحلیل ویدئو را ارائه می دهند ، مانند:

تحلیل فیلم دوربین مداربسته

تحلیل فیلم دوربین مداربسته

 

تشخیص Loitering: برخی از سیستم های دوربین مدار بسته می توانند جسمی ثابت را که بیش از مدت زمان مشخص در میدان دید دوربین باقی می ماند ، تشخیص دهند. این می تواند برای شناسایی دسترسی غیر مجاز ، پارکینگ در مناطق ممنوع و انواع مختلف دیگر رفتارهای مشکوک استفاده شود.

طبقه بندی و ردیابی اشیا: بسیاری از سیستم های دوربین مدار بسته می توانند اشیا in را در دسته های مختلف (مانند “افراد” و “وسایل نقلیه”) شناسایی و طبقه بندی کرده و حرکت آنها را از طریق میدان دید آنها یا از طریق چندین دوربین ردیابی کنند.

تجزیه و تحلیل ویدئو CCTV یک زمینه بسیار جوشان است ، که توسعه سریع بسیاری از ویژگی های پیشرفته دیگر را مشاهده کرده است. با این حال ، صحت و قابلیت اطمینان آنها حتی در نمونه کارهای یک تولید کننده کاملاً متفاوت است.

 اگر به کلاس خاصی از تجزیه و تحلیل ویدئو نیاز دارید ، بهتر است قبل از اینکه متعهد شوید از یک دوربین مداربسته خاص استفاده کنید ، برخی از آزمایشات را انجام دهید.

۷- هشدارهای زمان واقعی

هشدارهای زمان واقعی (که گاهی اوقات آنها را اطلاعیه های فشار می نامند) از ویژگی های نسبتاً جدید دوربین های مداربسته مجهز به IP هستند. سیستم های دوربین مدار بسته که از این ویژگی پشتیبانی می کنند می توانند در واکنش به برخی از حوادث مانند تشخیص حرکت ، به یک تلفن هوشمند یا رایانه لوحی هشدار دهند.

هشدارهای لحظه ای از ویژگی های دوربین مداربسته بسیار مفید هستند ، اما باید با دقت استفاده شوند.

 

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

اول ، سیستمی که هشدارهای بی مورد زیادی صادر می کند ، به سرعت هشدارهای بی فایده را در جریانی از مواد بی ربط دفن می کند – که تمایل به * کاهش * دارد ، نه افزایش امنیت ، زیرا همه به سرعت تصور می کنند که هر هشدار جعلی است.

دوم ، ممکن است اطلاعیه های فشار ساده به نظر برسند ، اما آنها به فناوری ابر پیچیده بسیار متکی هستند. برخی از مدل ها به زیرساخت های تولیدکنندگان خود متکی هستند تا هشدارها را به تجهیزات شما منتقل کنند ، که این امر شما را به امنیت و زمان کار آنها وابسته می کند.

 دیگران به شما امکان می دهند زیرساخت های خود را مستقر کنید – این باعث می شود که شما کمتر به ابزارهای شخص ثالث اعتماد کنید ، اما زیرساخت ها برای استقرار و به ویژه امنیت آن متعلق به شماست.

۸- ذخیره سازی ابری

ذخیره داده های دوربین مدار بسته به روشی ایمن و زائد که دسترسی سریع و کارآمد به داده های دوربین را نیز امکان پذیر می کند از دشوارترین چالش هایی است که کاربران دوربین مداربسته با آن روبرو هستند.

9 مزیت دوربین های مدار بسته که فراتر از ضبط فیلم است

9 مزیت دوربین های مدار بسته که فراتر از ضبط فیلم است

 

فضای ذخیره سازی ابری عمدتا در دو نوع کاربر قرار دارد:

کاربرانی که تعداد زیادی جریان برای مدیریت دارند و زیرساخت های پشتیبانی حتی با وجود منابع اختصاصی فناوری اطلاعات بسیار زیاد و دشوار است.
کاربرانی که جریان بسیار کمی برای مدیریت دارند و نیازهای پیشرفته کمی دارند ، بنابراین توجیه هزینه های مرتبط با زیرساخت اختصاصی داخلی برای ذخیره سازی و تهیه پشتیبان دشوار است
با ذخیره سازی ابری ، سیستم های مدار بسته از منابع ابری برای ذخیره و بازیابی داده ها استفاده می کنند. این امر وظیفه حفظ زیرساخت ذخیره سازی ایمن و زاید را با تمام مزایا و معایبی که در پی دارد ، برون سپاری می کند.

 

ذخیره سازی ابری دوربین مدار بسته از شرکای معتبر از پیشرفته ترین رمزگذاری ، در دسترس بودن بالا و قابلیت پشتیبان گیری کارآمد استفاده می کند ، که معمولاً فراتر از توان مالی بیشتر مشاغل کوچک و متوسط ​​است.

همانطور که گفته شد ، برخی از امنیت سیستم ها هنوز به اقدامات امنیتی خود شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر از رمزهای عبور ضعیف استفاده کنید ، یک مهاجم همچنان می تواند به فیلم شما دسترسی پیدا کند. ذخیره سازی ابر همچنین شامل تعامل بین نگهداری زیرساخت و هزینه و استقلال فروشنده است. یک پلت فرم ابر مشخص فقط با برخی از دوربین های مدار بسته کار می کند. اگر توسط یک تولید کننده خاص اداره شود ، در بیشتر مواقع ، فقط با دوربین های آن تولید کننده کار می کند.

۹- اتصال بی سیم

به طور سنتی ، دوربین های مدار بسته از اتصالات سیم استفاده می کنند ، اساساً به این دلیل که پروتکل های بی سیم برای نظارت بر ویدئو در زمان واقعی بسیار غیر قابل اعتماد یا بسیار کند تلقی می شوند. دیگر این مورد وجود ندارد و بسیاری از دوربین های مدار بسته به جای آن اتصال بی سیم را ارائه می دهند.

 

دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم

 

دوربین های مدار بسته بی سیم از Wi-Fi برای برقراری ارتباط با بقیه سیستم های امنیتی استفاده می کنند ، بنابراین نیازی به هیچ کابل داده ندارند. این می تواند زیرساخت (و نصب آن) شما را بسیار ساده کند و قابلیت اطمینان سیستم امنیتی شما را افزایش دهد ، زیرا یک کابل کمتر به معنی یک نقطه خرابی کمتر است.

با این حال ، دوربین مدار بسته بی سیم هنوز به کابل های * برق * نیاز دارند و همه ترافیک مورد نیاز همچنان جریان دارند: شما هنوز به یک شبکه داده که می تواند از یک جریان ویدئویی مداوم پشتیبانی کند ، و یک نقطه دسترسی بی سیم که از شبکه داده ها و دوربین ها استفاده می کند هنوز نیاز دارید.

نتیجه گیری و توصیه ها

سیستم های مدرن دوربین مداربسته دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها هستند که فراتر از نظارت و ضبط فیلم است. دوربین های مدار بسته دارای ویژگی های تجزیه و تحلیل ویدیویی مانند ANPR ، تشخیص چهره و طبقه بندی اشیا object و همچنین ویژگی های مختلف مربوط به ذخیره سازی و نظارت مانند ذخیره سازی ابر و هشدارهای زمان واقعی هستند.

 

بسته به نیاز شغلی شما ، اهمیت این ویژگی ها می تواند از “خوب داشتن” تا “حیاتی” باشد. اما حتی وقتی هیچ چیزی به برچسب قیمت اضافه نکنند ، ناهار رایگان نیستند: استفاده صحیح از این ویژگی ها می تواند مجموعه ای از چالش های فنی و حتی گاهی حقوقی را به همراه داشته باشد.

 


 

منبع : Network data 

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.

موصبفا بازار ربزرگ تجهیزات حفاظتی امنیتی در ایران