سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

 

ایمنی در برابر آتش برای صاحبان مشاغل یک امر مهم است. آتش می تواند در یک لحظه با یک جرقه آغاز شود و در عرض چند ثانیه گسترش یابد. مشاغل برای سرمایه گذاری در سیستم های ضد حریق وقتی مزایای قابل توجهی را بدست می آورند که سیستم ها مطابق انتظار عمل کنند.

 این سیستم ها باعث کاهش خسارت وارده به ساختمان، تجهیزات گران قیمت، اسناد و موجودی کالا می شوند. سیستم های مهار آتش، آشکارسازهای دود و سیستم های آب پاش انواع سیستم های حفاظت در برابر آتش هستند که به هنگام تشخیص آتش، از ساکنان و تجهیزات ساختمان و موجودی انبار محافظت می کنند.

درک نحوه عملکرد سیستم محافظت در برابر آتش

درک عملکرد سیستم های حفاظت از آتش بسیار مهم است. سیستم ها به روش های مختلفی کار می کنند، اما همه هدف مشترکی برای شناسایی آتش سوزی و محافظت از ساختمان، ساکنان آن و اشیاء با ارزش دارند. یک سیستم حفاظت از آتش معمول دارای یک دتکتور دود و یک آب پاش است. اگر آتش سوزی ایجاد شود، دود آشکارساز را فعال می کند و باعث فعال شدن سیستم آبپاش می شود.

 آب از گسترش آتش جلوگیری می کند. اگرچه این یک روش مؤثر است، اما در هنگام مقابله با تجهیزات خاص یا خطرات خاص، سیستم های آتش نشانی خودکار با استفاده از تشخیص موقعیت خطر گزینه بهتری هستند. این سیستم ها آتش را شناسایی و سرکوب می کنند در حالی که هیچ اثری از آن باقی نمی ماند.

 

*چرا باید از دوربین مداربسته در منزل استفاده کرد؟

مزایای سیستم های حفاظت در برابر آتش

سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

 

یکی از مزایای اصلی سیستم محافظت در برابر آتش این است که در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه می شود. به یک تجارت و سرمایه گذاری در تجهیزات تولید، سخت افزار فناوری اطلاعات و زیرساخت ها فکر کنید.

 اگر یک آتش سوزی برای مدت زمان قابل توجهی روی عملیات تأثیر بگذارد، می تواند میلیون ها دلار برای یک شرکت هزینه داشته باشد. یک نمونه برجسته یک فروشگاه ماشین سازی است که قطعات تولید می کند.

 

 اگر مغازه بخاطر آتش سوزی و تعطیل شدن برای چندین روز یا هفته خاموش باشد، تجارت بی حد و حصر آسیب خواهد دید.

 ممکن است نیاز به تعویض تجهیزات باشد و قراردادهای ارزشمند از بین بروند. مشاغل هنگام بررسی قیمت سیستم حفاظت در برابر آتش باید تمام عوامل را در نظر بگیرند.

مزیت دیگر برخی از انواع سیستم های حفاظت در برابر آتش، اعزام خودکار خدمات اضطراری است. این سیستم ها برای مهار سریع آتش سوزی کار می کنند، ضمن اینکه به آتشنشانی اعلام می کنند، متخصصان اورژانس را هم به محل شما بفرستند.

 

*فهرست امنیتی انبار

تعیین سیستم محافظت در برابر آتش مناسب

سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

 

چگونه می توانید بهترین سیستم را برای کسب و کار خود راه اندازی کنید؟ شما باید تسهیلاتی را که از آن محافظت می کنید، مطابقت با کد ساختمان و الزامات بالقوه بیمه را در نظر بگیرید.

 از آنجا که بسیاری از سیستم های حفاظت در برابر آتش دائمی هستند، ممکن است مهم باشد که به نیازهای آینده تأسیسات خود فکر کنید، نه فقط به نیازهای فعلی آن.

 به عنوان مثال: اگر از اتاق سرور محافظت می کنید و انتظار می رود با گذشت زمان سرورهای بیشتری اضافه کنید، آیا می توانید تعداد سیستم ضد حریق خود را زیاد کنید؟

 چرا که اگر در محیط تجارتتان صانحه آتش سوزی رخ داد بهتر است همه ی موارد آن از آتش سوزی در امان بمانند. چرا که نبود و یا کمبود سیستم محافظت در برابر آتش می تواند زیان زیادی را بر شما متحمل سازد.

* پرفروش ترین سنسورهای دزدگیر اماکن

 

 

سیستم ضد آتش فعال و غیر فعال

سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

 

سیستم حفاظت در برابر آتش می تواند فعال یا غیر فعال باشد. هنگامی که یک ساختمان در حال ساخت است، پیمانکار و معمار می توانند از سیستم آتش سوزی غیر فعال، مانند درب های آتش نشانی و اتفای حریق استفاده کنند. 

همچنین حفاظت غیرفعال از آتش ممکن است به استفاده از مواد غیر قابل اشتعال در حین ساخت اشاره داشته باشد. در مقابل، حفاظت از آتش فعال به معنای استفاده از سیستمی است که در صورت آتش سوزی واکنش نشان می دهد. نمونه هایی از حفاظت از آتش فعال شامل سیستم های آب پاش و سیستم های ویژه مهار آتش است.

 

*مشاهده و خرید سنسور دتکتور دود بیسیم فایروال

 

تشخیص فعال و غیر الکتریکی

سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

سیستم حفاظت در برابر آتش سوزی

 

تصمیم گیری در مورد استفاده از آشکارساز آتش فعال یا غیر الکتریکی نیز مهم است. ردیابی آتش غیر الکتریکی به برق احتیاج ندارد. در صورت قطع برق، این اطمینان را دارید که در صورت آتش سوزی سیستم محافظت در برابر آتش کار می کند.

همچنین ممکن است بخواهید که در مورد ارائه سیستم اتفای حریق و هر خدماتی که همراه آن است فکر کنید. آیا این سیستم به شما امکان شناسایی شبانه روزیِ آتش سوزی را می دهد؟ آیا بدون وقفه ماموران آتشنشانی را مطلع می کند؟ توصیه های مربوط به بازرسی یا آزمایش مستمر تجهیزات چیست؟

سیستم های حفاظت از آتش در ایمن نگه داشتن ساکنان ساختمان، دارایی ها و ساختمان نقش مهمی دارند. اگر به دنبال محافظت از تجهیزات یا ماشین آلات حیاتی هستید، یک سیستم مهار آتش ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

 

*برای دیدن محصولات دزدگیر اماکن کلیک کنید.

 


مرجع : firetrace

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشیتم.