تفاوت بین دستگاه های DVR و NVR در سال 2023

 

به طور کلی NVR یک برنامه نویسی کاربردی است که فیلم را مستقیماً از اینترنت ضبط می کند یا به‌طور ساده ضبط کننده فیلم شبکه است.

DVR نوعی الکترونیک مصرفی رایج و ضبط کننده ویدیویی دیجیتال است.

در ادامه به صورت کامل تفاوت بین دستگاه های DVR و NVR را شرح داده ایم با ما همراه باشید.

 

تفاوت بین دستگاه های DVR و NVR: هر دو ، ضبط کننده های ویدئویی DVR و NVR، فیلم ها را در قالب دیجیتال ضبط می کنند.

تنها تفاوت در این است که NVR در مقایسه با DVR فیلم را مستقیماً از شبکه ضبط می کند.

 

تفاوت بین دستگاه های DVR و NVR


DVR

DVR دی وی آر، مخفف واژه Digital Video Recorder است که گاهی اوقات Video Recorder (PVR) نیز نامیده می شود.

این یک دستگاه الکترونیکی مصرفی است که برای ضبط فیلم در حالت زنده استفاده می شود.

از نظر فنی ، این یک نرم‌افزار کاربردی است که فیلم را در قالب دیجیتال به دیسک ضبط می کند. در یک DVR ، سیگنال از قبل در قالب جریان دیجیتال MPEG رمزگذاری شده است.

DVR ها معمولاً می توانند فیلم های تصویری H.264 ، MPEG-4 Part 2 ، MPEG-2 .mpg ، MPEG-2.TS ، VOB و ISO را به همراه آهنگ های صوتی MP3 و AC3 پخش کنند.

این دستگاه می تواند تصاویر JPEG و PNG را نمایش دهد و همچنین فایل های موسیقی مانند MP3 و Og را پخش کند.

 

*معرفی انواع DVR

 

ویدئو به درایو فلش USB ، کارت حافظه SD ، و می تواند در SSD یا سایر دستگاه های ذخیره انبوه محلی یا شبکه ضبط شود.

DVR ها جعبه های تنظیم بالای تلویزیون (STB) را با ویژگی های مختلف ارائه می دهند ، برخی از آنها عبارتند از:

ضبط دیسک با ضبط ، دستگاه های پخش رسانه قابل حمل (PMP) و دوربین فیلمبرداری که در کارت های حافظه Secure Digital ضبط می شوند.

همچنین این نرم‌افزار برای رایانه های شخصی که دارای امکانات ضبط فیلم هستند نیز فراهم می کند.

همچنین ویژگی های مطلوبی مانند کیفیت تصویر ثابت و انتقال داده ها به رایانه ، CD یا DVD را ارائه می دهد ، و این باعث می شود تا مزیت بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها داشته باشد.

عملکرد جستجوی مناسب آن به کاربران امکان می دهد تا نمایش یا صحنه خاصی را که می خواهند تماشا کنند ، به سرعت پیدا کنند.

 

*انواع دستگاه های ضبط کننده تصاویر دوربین مدار بسته

 


NVR

NVR ان وی آر، مخفف واژه Network Video Recorder است. این نرم‌افزار است که به طور معمول بر روی یک دستگاه اختصاصی، که دارای یک سیستم عامل تعبیه شده است، اجرا می شود.

این فیلم در قالب دیجیتال روی درایو دیسک ، درایو فلش USB ، کارت حافظه SD یا سایر دستگاه های ذخیره انبوه ضبط می کند.

ویژگی اصلی NVR این است که معمولاً در سیستم نظارت تصویری IP مستقر می شود. از آنجا که آنها فاقد یک دستگاه سخت افزاری اختصاصی و اختصاصی برای ضبط هستند، مستقیماً از شبکه فیلم ضبط می کنند.

ویدئو در NVR رمزگذاری شده و بر روی دوربین مداربسته پردازش می شود که برای ذخیره‌سازی بیشتر و مشاهده از راه دور به NVR منتقل می شود.

 

*ضبط کننده تصاویر تحت شبکه NVR

 

NVR ها سیستم های امنیتی خانگی هستند ، هم از طریق سیم و هم از طریق بی سیم ، چه از هر سیستم باشد. نصب آنها آسان است، زیرا آنها مستقیماً از مرورگر وب فیلم ضبط می کنند و از طریق اعلان ها و هشدارها به کاربر اطلاع می دهند.

NVR مبتنی بر سیستم پلت فرم باز می تواند تا ۵۰ دوربین را پشتیبانی کند. کاربر پسند GUI (رابط کاربری گرافیکی) در NVR برجسته‌تر است.

آنها بر روی اصول فناوری سنجش حرکت کار می کنند. آنها به طور خاص همراه با دوربین مدار بسته برای انتقال و نظارت بر تصاویر استفاده می شوند.

 


 

در جدول پایین سعی کردیم تفاوت بین دستگاه های DVR و NVR که خلاصه ای از مطالب این مقاله است رو به صورت جداگانه برای شما جمع‌بندی کنیم.

NVR DVR
NVR یک برنامه نویسی کاربردی است که فیلم را مستقیماً از اینترنت ضبط می کند. DVR نوعی الکترونیک مصرفی رایج است. توضیح کوتاه
ضبط کننده فیلم شبکه ضبط کننده ویدیویی دیجیتال مخفف
ورودی ویدئو از شبکه می آید و رمزگذاری از قبل در دوربین ها انجام شده است این ویدیو از شبکه در اینجا نمی آید و رمزگذاری توسط خود DVR انجام می شود. و نه توسط دوربین ها. فیلم ها
NVR ها در عرض چند دقیقه قابل تغییر و ارتقا هستند. عملکرد DVR اساساً ثابت است. اصول اولیه
عملکرد را می توان برای مدت زمان قابل توجهی کوتاهتر افزایش داد ، که این امر امکان اجرای پیشنهاد فناوری جدید را فراهم می کند. افزایش عملکرد نیاز به اجزای هزینه برتر دارد که توسط سازنده به فروش می رسد و بنابراین نمی توان آن را به راحتی افزایش داد و دارای محدودیت های فیزیکی است. افزایش عملکرد
حداکثر وضوح در اینجا نامحدود است و فناوری دوربین همچنان به ضبط فیلم کمک می کند. حداکثر رزولوشن در اینجا با استفاده از فناوری دوربین آنالوگ و طراحی کارت ضبط محدود می شود. وضوح
NVR همچنین می تواند تصاویر را بدون تغییر دریافت و رمزگشایی کند. DVR فقط می تواند ضبط را دریافت کند ، دیگر تغییری ایجاد نمی شود. کار کردن
NVR هایی که دارای فناوری قدیمی هستند اکنون می توانند با رایانه های شخصی قابل استفاده شوند و برای سایر خدمات نیز قابل فروش یا استفاده هستند. DVR ها به قطعات و لوازم جانبی مورد تأیید سازنده نیاز دارند الزامات جز 
این فناوری در اینجا امکان دسترسی مستقیم و مستقیم به خوراک ویدئو را فراهم می کند. این فناوری در اینجا فقط امکان دسترسی از راه دور به فیلم را فراهم می کند. فن آوری
خرابی های NVR توسط کاربر یا از طرف سازنده رایانه شخصی قابل تعمیر یا جایگزینی است. خرابی های DVR برای تهیه واحد یا تعویض به تولید کننده DVR نیاز دارند. شکست ها
در اینجا ویژگی های بیشتری در دسترس کاربر است. امکانات قابل دسترسی برای کاربر محدود است. کیفیت دسترسی
خطری وجود دارد ، زیرا دسترسی به شبکه نیز درگیر است. در اینجا هیچ خطری وجود ندارد ، زیرا دسترسی به شبکه وجود ندارد. خطر

تفاوت بین دستگاه های DVR و NVR

منبع : hi.natapa

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.

موصیفا بازار بزرگ اینترنی تجهیزات حفاظتی امنیتی در ایران