اموزش خرید دوربین مداربسته

آموزش اساسی ترین موارد برای خرید دوربین مداربسته

انواع برند دوربین مداربسته

اموزش خرید دوربین مداربسته

 

عرض سلام خدمت تمام کاربران وب سایت موصیفا امروز میخواهیم به اصلی ترین سوال مشتری های عزیز پاسخ بدیم. مشتری های عزیز اولین سوالی که میپرسن چه دوربین مداربسته نصب کنیم که بهترین بازدهی رو به ما بده و ما هم به صورت کامل اگاهشون می کنیم که بهترین و مناسب ترین نوع دوربین مداربسته کدام است که می تونن برای محل مورد نظرشون نصب کنند.

 

دوستان ما برای نصب سیستم مداربسته برای محل های متفاوت نمی تونیم فقط از یک برند یا یک سیستم متدوال استفاده کنیم یعنی هر محل در هر شرایط باید سیستم مورد نیاز خودش رو داشته باشه تا بهترین بازدهی رو داشته باشین.

خب حالا ما یه لیست جلوی مشتری میزاریم که یه سری فاکتور رو در نظر بگیره و نسبت به اون فاکتور ها سیستم دوربین مدارسته مناسب رو انتخاب و خریداری کنه.

 


 موارد اساسی در انتخاب و خرید دوربین مداربسته :

  1. نیاز به خرید دوربین مدار بسته
  2. قیمت دوربین مدار بسته و منبع مالی شما
  3. برند دوربین مدار بسته
  4. نصاب دوربین مدار بسته
  5. گارانتی و آموزش برند مورد نظر
  6. طراحی کاربری سیستم دوربین مدابسته خریداری شده

۱- نیاز به خرید دوربین مدار بسته : 

اولین کار در انتخاب دوربین مداربسته مشخص کردن نیاز کاریتان از سیستم مورد نظر میباشد.

برخی از افراد تنها از دوربین برای مشاهده و نظارت استفاده می کنند و هیچ انتظار دیگری از آن سیستم ندارند اما بعضی از مشتری ها به دنبال جزئیات بیشتری از تصویر می باشند.

این جزئیات شامل رنگی بودن تصویر در شب یا پلاک خوانی دوربین در روز و شب یا تشخصیص چهره و بعضی از مشتریان انتظار هوشمند بودن دوربین را دارند که باید نیاز تمامی مشتریان تا حد بسیار بالایی برطرف شود و برای برطرف سازی نیاز مشتری بهتر است که با یک کارشناس خبره مشورت شود تا یک فروشنده زیرا که کارشناسان سیستم های دوربین مداربسته از آگاهی بسیار بالایی برخوردار میباشند.

 

اموزش خرید دوربین مداربسته

اموزش خرید دوربین مداربسته

۲- قیمت دوربین مدار بسته و منبع مالی شما :

گزینه دوم برای انتخاب و خرید دوربین مداربسته مناسب، قیمت آن است. اگر برند های No Name را کنار بگذاریم، باقی برند های دوربین موجود در بازار ایران را می توان به دو دسته بزرگ تقسیم کرد. برند های با قیمت متوسط و برند های با قیمت بالا.

فرق این برندها علاوه بر قیمتشان به بازار هدف آنها نیز باز می گردد . برخی از نیاز ها مانند پوشش یک شعبه بانک یا یک نیروگاه و … نیاز به سیستم های نظارت تصویری دارد که مشخصات فنی کاملا حرفه ای داشته باشد اما برخی از مشتریان دیگر مانند مصارف خانگی یا یک مغازه نیاز خود را با با حداقل مشخصات به خوبی پوشش می دهند و می توانند از برند های با قیمت متوسط استفاده کنند.

 

توجه داشته باشید که هزینه ای که بابت خرید سیستم مداربسته می کنید، حکم سرمایه گذاری برای حفظ کسب و کار یا دارایی شما را خواهد داشت از این رو باید به این نیاز حیاتی یعنی نیاز به امنیت توجه ویژه داشته باشید. در این مرحله هم می توانید با صرف هزینه ای بسیار اندک از یک مشاور آگاه به قیمت تجهیزات مداربسته استفاده کنید تا با خیال راحت مناسب ترین راهکار را انتخاب کنید.
اموزش خرید دوربین مداربسته

اموزش خرید دوربین مداربسته

۳- برند دوربین مدار بسته :

مهمترین توصیه موصیفا به تمام مشتریان انتخاب برند دوربین مناسب کسب و کارتان است. هیچوقت برند های کوچک مدار بسته را انتخاب نکنید. برخی از برند ها انقدر کوچک هستند که تعداد کارمندانشان از تعداد ساکنین یک آپارتمان معمولی در شهر تهران خودمان هم کمتر است . این برند ها نمی توانند انتخاب مناسبی برای پوشش نیاز های امنیتی شما باشند. 
بسیاری از این شرکت های پیش از این یک عمرشان به تعداد انگشتان دو دست برسد از بین می روند و مشتریانی که محصولات آنها را خریداری کرده اند با تجهیزات مدار بسته بی مصرفی روبرو خواهند شد.
برند های معتبر و بزرگ بر اساس میزان فروش ، تعداد پرسنل و تیم فنی ، شهرت ، حضور در نمایشگاه های بین المللی و بسیاری از موارد دیگر هر ساله دسته بندی و توسط مراجع معتبر و موصیفا معرفی می شوند یکی از این مراجع مجله A&S است که هر ساله رنکینگ ۵۰ شرکت برتر حوزه امنیت را بر اساس میزان فروش سالانه شرکت ها معرفی می کند که می تواند  ملاک مناسبی برای انتخاب برند دوربین مداربسته مناسب میباشد.
بهترین برند های دوربین مداربسته در ایران شامل : 
برند دوربین مدار بسته

اموزش خرید دوربین مداربسته

۴- نصاب دوربین مدار بسته :

بعد از انتخاب یک برند خوب دوربین، نوبت به انتخاب شرکتی یا نصابی که وظیفه نصب و راه اندازی دوربین و سایر تجهیزات امنیتی را دارد می رسد. اهمیت این موضوع کم از انتخاب برند نیست، چه بسیار پروژه ها با برندهای موفقی که توسط یک نصاب ضعیف دچار مشکلات عدیده ای شده اند. نصب استاندارد و تنظیم درست دوربین و تجهیزات ضبط تصویر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

نصاب مجری نصب دوربین مداربسته باید علاوه بر دانش آکادمیک از تجربه مناسبی نیز در حوزه سیستم های امنیتی برخوردار باشد. نکته مهم دیگر انتخاب شرکت مجری با توان مالی مناسب است. در پروژه های بزرگ تر، باید شرکت هایی انتخاب شوند که دارای تجهیزات، پرسنل، توان مالی و تجربه کافی در حوزه اجرا و نصب سیستم مدار بسته باشند.

 

نصاب دوربین مدار بسته

نصاب دوربین مدار بسته

۵- گارانتی و آموزش برند مورد نظر :

پس از نصب دوربین مداربسته برند توسط نصاب باتجربه ، گارانتی و آموزش نکته ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد. گارانتی طولانی مدت در کنار خدمات پس از فروش مناسب می تواند خیال مشتریان را آسوده کند.
تیم تعمیر با تجربه و کار بلد، خدمات دوره ای منظم، انبار مناسب جهت تعمیر یا تعویض دوربین معیوب، سرعت ارائه خدمات، در دسترس بودن، برخورد مناسب و بسیاری دیگر باید پیش از انتخاب سیستم مدار بسته مناسب مورد توجه قرار بگیرد.
نکته ی مهمی که متاسفانه در بازار ایران فراموش شده است، ضرورت پرداختن به مقوله آموزش در حوزه مدار بسته است. نصب و راه اندازی تنها شروع کار است.
مشتریان و کاربران باید بتوانند به خوبی از سیستم امنیتی خود استفاده کنند از این رو نیاز به آشنایی و شناخت کامل از سیستم مدار بسته خواهند داشت، بسیاری از شرکت ها پس از نصب سیستم به آموزش مختصری که پس از اتمام عملیات نصب به مشتری داده می شود بسنده می کنند و پس از آن کاربر هیچگاه نمی تواند بطور دلخواه از سیستم مداربسته استفاده کند.
در حالی که مقوله آموزش برای مشتریان باید دارای سرفصل های متناسب باشد و حداقل یک روز کاری زمان نیاز است تا مشتریان به خوبی با نحوه کار کردن با دستگاه و دوربین های مدار بسته آشنا شوند.
گارانتی و آموزش دوربین مداربسته

اموزش خرید دوربین مداربسته

۶- طراحی کاربری سیستم دوربین مدابسته :

رابط کاربری مناسب و سادگی نحوه کار کردن با سیستم دوربین مداربسته را می توان به عنوان نقطه قوت یک برند معرفی کرد. کاربران همواره به دنبال سیستم های ساده تر هستند تا با سرعت بالاتری نیاز های امنیتی شان را پوشش دهد.
جستجوی سریع و راحت، تنظیم دوربین ها و تجهیزات ضبط ، نحوه مشاهده تصاویر ضبط شده ، انتقال تصویر و بسیاری از موارد شبیه به این باید پیش از انتخاب دوربین مدار بسته مناسب مورد توجه قرار بگیرد.
طراحی کاربری سیستم دوربین مدابسته

طراحی کاربری سیستم دوربین مدابسته

جمع بندی کلی اموزش خرید دوربین مداربسته

بهترین کار برای انتخاب بهترین سیستم دوربین مداربسته استفاده از کارشناس خبره یا مشاور مناسب برای هر محل میباشد. مشاور دوربین مدار بسته می تواند نیاز های شما را بر اساس بودجه مدنظرتان بررسی کرده و یک یا چند برند مناسب را به شما معرفی کند.

این راهکار هوشمندانه به مشتریان امکان می دهد تا با صرف هزینه ای بسیار اندک سیستم مدار بسته مناسب خود را تنها یکبار خریداری کنند. بسیارند مشتریانی که به دلیل انتخاب اشتباه برند یا شرکت مجری، هیچ استفاده ای از دوربین های مدار بسته نکرده و به اصطلاح پول خود را دور ریخته اند. شما می توانید از خدمات مشاوره ما به صورت رایگان استفاده کنید.

 

با تشکر از توجه شما اگر نکته مهمی مد نظرتان بود که از قلم افتاده باشه می‌توانید در قسمت نظرهای همین پست اضافه کنید. ممنون و تشکر

 

اموزش خرید دوربین مداربسته

منبع : موصیفا بازار بزرگ تجهیزات حفاظتی امنیتی ایران

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشیتم.