در این مقاله به این میپردازیم که اجزای مشترک یک سیستم امنیتی چیست؟

یک سیستم امنیتی خانه از اجزای مختلفی شامل حسگرهای حرکتی ، دوربین های داخلی و خارجی ، ردیاب شکستگی شیشه ، سنسور در و پنجره ، تابلوهای حیاط و برچسب های پنجره ، ردیاب دود و آشکارسازهای مونوکسید کربن تشکیل شده است. این اجزای سیستم هشدار با هم کار می کنند تا شما و خانواده خود را از انواع تهدیدات در امان نگه دارید.

اجزای مشترک یک سیستم امنیتی چیست؟

اجزای مشترک یک سیستم امنیتی چیست؟

این که فقط می خواهید در مورد قطعات سیستم امنیتی بیشتر بدانید یا قصد رفتن به مسیر DIY را دارید ، در اینجا اجزای اصلی سیستم امنیتی است که باید از آنها آگاه باشید.

 

همچنین بخوانید: اشتباهات امنیتی در خانه که شما را به خطر می اندازد .

 

حسگرهای حرکت

سنسورهای حرکت  بخشی اساسی در هر سیستم امنیتی خانه هستند. آنها کاربردهای بسیار متنوعی دارند: روشن کردن چراغ های داخلی و خارجی ، فعال کردن دوربین ها ، خاموش کردن هشدارها و موارد دیگر. به همین دلیل ، آنها اغلب در سایر تجهیزات سیستم هشدار خانگی گنجانده می شوند.

حسگرهای حرکت

دوربین های داخلی و خارجی

دوربین های امنیتی  یکی دیگر از قسمت های اصلی سیستم امنیتی است. از دوربین ها می توان مناطق خانه یا حیاط شما را ضبط کرد و همچنین برخی می توانند خوراک را مستقیماً به تلفن هوشمند یا رایانه لوحی شما ارسال کنند.

دوربین های داخلی و خارجی

از دوربین ها همچنین به روش های جدید و هوشمندانه ای استفاده می شود ، از  دوربین های زنگ در  که برای دوربین های هوشمند قابل مشاهده نیستند ، مانند Nest Cam ، که با وضوح ۱۰۸۰p HD ضبط می کنند و به طور خودکار فیلم ها را برای محافظت در Cloud ذخیره می کنند.

 

همچنین بخوانید: فناوری خانه هوشمند Smart home technology

 

آشکارسازهای شکست شیشه

آشکارسازهای شکست شیشه  حسگرهای دستی هستند که فرکانس صدای شکننده شیشه را تشخیص داده و زنگ خطر را به صدا در می آورند. این موارد برای آگاهی از شما در صورتی که کسی قصد دارد با شکستن پنجره ها یا درهای شیشه ای به خانه شما وارد شود ، باعث می شود یکی از اجزای اصلی سیستم هشدار باشد ، این موارد مفید است.

 

آشکارسازهای شکست شیشه

به طور معمول ، این سنسورهای کوچک در داخل منزل نزدیک پنجره ها یا شیشه های دیگری که شما نگران شکستن فردی هستید قرار می گیرند. آنها معمولاً ارزان نیستند ، بنابراین برای تقویت امنیت سرمایه گذاری های بزرگ و ساده می کنند.

سنسور در و پنجره

سنسورهای در و پنجره  تشخیص می دهند چه زمانی در یا پنجره ای که به آن متصل هستند باز می شود. این دستگاه ها از دو حسگر استفاده می کنند: یکی روی در یا پنجره و دیگری روی قاب. با بسته شدن در ، دو سنسور مدار بسته ای را تشکیل می دهند. با باز شدن در ، مدار قطع می شود و باعث ایجاد زنگ خطر یا هشدار پیامکی می شود. این یک فن آوری قدیمی است ، اما یکی از آنها مفید است. و مانند آشکارسازهای شکست شیشه ، گران هستند و اولین سرمایه گذاری بزرگی را در زمینه امنیت خانه انجام می دهند.

همچنین بخوانید: برقراری امنیت در هنگام قطع برق

تابلوهای حیاط و برچسب های پنجره

یکی از قسمت های دزدگیر که ممکن است به راحتی نادیده گرفته شود ، تابلوهایی است که همراه آن است. شاید تصور نکنید که همه اینها از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما وجود این  علائم و برچسب های پنجره  می تواند سارقان احتمالی را از ورود به خانه منصرف کند. حتماً علائم خود را به طور برجسته نشان دهید!

این مکان مجهز به دوربین مداربسته میباشد

ردیاب های دود

در بیشتر خانه ها  ردیاب دود  نصب شده است ، اما اگر نیاز به نصب خود دارید ، می توانید یکی را به عنوان بخشی از یک سیستم جامع امنیت خانه تهیه کنید. اگر به دنبال ارتقا هستید ، ردیاب های هوشمند دود نیز وجود دارد که با صدای بلند هشدار می دهند و به شما اطلاع می دهند دود از چه اتاقی می آید.

ردیاب های دود

ردیاب های دود

ردیاب های مونوکسید کربن

آشکارسازهای مونوکسیدکربن (CO)  کمتر از آشکارسازهای دود دیده می شوند ، اما به همان اندازه مهم هستند. مونوکسیدکربن بی بو ، بی مزه و بی رنگ است. بدون وجود آشکارساز ، راهی برای دانستن وجود این گاز وجود ندارد. این می تواند بسیار خطرناک باشد – هزاران نفر سالانه از مسمومیت CO در خانه های خود به بیمارستان می روند.

 

همچنین بخوانید: هزینه های پنهان به روز نکردن سیستم امنیتی

ردیاب های مونوکسید کربن

این اصول یک سیستم امنیتی را پوشش می دهد. اگر قصد خرید سیستمی برای خانه خود را دارید ، بهترین گزینه های امنیت خانه را با ما بررسی کنید .


منبع : safewise

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.