کابل کشی دوربین مدار بسته

بررسی طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن در موصیفا

 

کابل کشی دوربین مداربسته برای شرکت های ایرانی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است، همانطور که برای مشاغل دیگر در همه جا اهمیت دارد. ما در عصر حملات سایبری زندگی می کنیم که به نظر می رسد همیشه از نیمه راه کره زمین انجام می شود.

به راحتی می توان اخبار مربوط به مواردی را که مانند موارد ساده سرقت به نظر می رسند از دست داد. اما همه سرقت ها برابر نیستند؛ به عنوان مثال، امسال سرقت ۱۹ لپ تاپ از دفاتر امنیتی به سرعت به یک واقعه نقض داده تبدیل شد، زمانی که معلوم شد لپتاپ ها حاوی اطلاعات شخصی هستند که می توانند برای حملات کلاهبرداری و فیشینگ مورد استفاده قرار گیرند.

 

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

 

تقریباً امروزه اینترنت نگرانی های امنیتی فیزیکی سنتی را منسوخ کرده است. اما امنیت فیزیکی و شبکه در حقیقت بهم پیوسته اند. این چیزی است که مدتهاست توسط کارشناسان امنیت شبکه شناخته شده و بارها و بارها نمونه آن است.

بنابراین، جای تعجب نیست که امنیت جسمی چنین نگرانی مهمی برای شرکت های ایرانی باشد. کنترل دسترسی فیزیکی یکی از عناصر اساسی ساختن شیوه های مدرن امنیتی است که باعث می شود سیستم های امنیتی و نظارتی یکی از مهمترین دارایی هایی باشد که یک شرکت در تلاش برای محافظت از داده ها و منافع تجاری خود دارد.

*لیست قیمت کابل برای نصب سیستم های امنیتی

 


 

امنیت یکپارچه با فناوری اطلاعات

در سالهای اخیر، سیستمهای امنیتی به طور فزاینده ای در سیستمهای IT سازمانهایی که از آنها استفاده می کنند ادغام شده اند. این روند توسط دو عامل پیش رفته است.

اول ، نقش مهمی که امنیت فیزیکی در استراتژی کلی امنیت داده های شبکه و سازمان وجود دارد ، ذاتاً ایجاد هماهنگی در تلاش برای فناوری اطلاعات و امنیت را به طور ذاتی افزایش داده است.

دوم اینکه ، اجازه نظارت و مدیریت دستگاه های امنیتی مانند هر دستگاه شبکه ای دیگر باعث سهولت و هزینه کمتری در استقرار و نگهداری سیستم های امنیتی شده است، در عین حال نظارت، مدیریت و حسابرسی را آسان تر و انعطاف پذیر تر کرده است.

 

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

 

حرکت به سمت یکپارچه سازی شبکه با سرعت بالا امکان مقیاس گذاری عملیات امنیتی برای سازمان هایی با صدها هزار شناسه را فراهم کرده است، در حالی که هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری و مدیریت به طور قابل توجهی صرفه جویی می شود.

این سیستم ها علاوه بر صدور دستورات کنترل و مدیریت، به طور مداوم داده های دسترسی و نظارت را از دستگاه های امنیتی جمع آوری می کنند. در نتیجه، آنها داده های بسیار بالایی دارند.

 

بنابراین تجهیزات امنیتی مدرن منابع مهم (و مقصدهای) ترافیک در شبکه یک شرکت هستند. آنها داده را رد و بدل می کنند و تا آنجا که به شبکه مربوط می شود بسیار شبیه کامپیوترهای معمولی هستند، با این تفاوت که فقط کارهای خاص خاصی را انجام می دهند.

 

با این حال، این واقعیت که این دستگاه ها می توانند از طریق همان رایانه ها ارتباط برقرار کنند، جایی است که شباهت ها به پایان می رسد. دستگاه هایی مانند دوربین مداربسته و امنیتی و سیستم های کنترل درب به دلیل نقشی که ایفا می کنند، مجاورت با عوامل مخرب بالقوه، محدودیت های مربوط به محیط زیست و اخیراً محدودیت های قانونی، چالش های منحصر به فردی برای ادغام شبکه ایجاد می کنند.

قدرت یک سیستم امنیتی مدرن به ندرت در یک جز دوربین خاص یا صفحه دسترسی به درب قرار دارد، اما در نحوه کار این دستگاه ها با هم است.

بدیهی است که بافت این شبکه از دستگاه ها کابل کشی نقش مهمی در شکل گیری و حفظ این موقعیت نیرو دارد. به عنوان زیرساخت فیزیکی که از طریق آن داده ها منتقل می شوند، کابل کشی سیستم امنیتی به اندازه سایر مولفه ها مهم است حتی اگر نقش آن در ابتدا بی اهمیت به نظر برسد.

 


چالش های کابل کشی دوربین مدار بسته

سیستم های امنیتی دارای الزامات کابل کشی بسیار خاصی هستند که از سه دسته از مشکلات ناشی می شود: محیط، تقاضای ترافیک داده و مجاورت با عوامل بالقوه مخرب.

اگرچه آنها به یک شبکه IP متصل می شوند، دقیقاً مانند رایانه ها، روترها و نقاط دسترسی بی سیم، بسیاری از دستگاه های امنیتی در مقایسه با رایانه ها یا تجهیزات شبکه داخلی در شرایط محیطی بسیار بخشنده ای قرار می گیرند.

دوربین های امنیتی (و حداقل قسمتهایی از کابلهای شبکه آنها) در خارج از ساختمانها یا روی ساختمانهایی نصب می شوند که در معرض باد، باران، تغییرات سریع دما و گرد و غبار قرار دارند.

به عنوان مثال، کد عمل NCP 109 NSI برای طراحی، نصب و نگهداری سیستم های کنترل دسترسی برای مقاومت در برابر دمای هوا از -۲۰ درجه سانتیگراد تا +۵۰ درجه سانتیگراد به تجهیزات خارجی نیاز دارد و همچنین احتیاط می کند که تجهیزات نصب شده در معرض نور مستقیم خورشید ممکن است به محافظ اضافی نیاز داشته باشند تا بیش از این دما نباشد.

 

 

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

 

محافظت در برابر عوامل محیطی با چندین روش اطمینان می یابد. آشناترین موارد مربوط به حفاظت خارجی است: کابلهای امنیتی پنهان می شوند یا با استفاده از کانالهای مناسب محافظت می شوند و اتصالات کابل ها باید در جعبه های اتصال ساخته شوند.

در بیشتر موارد محافظت از خارج به سادگی اجتناب ناپذیر است، حتی اگر عوامل محیطی نگرانی عمده ای نداشته باشند، بعضی از بخشهای کابل کشی هنوز هم برای اهداف ارگونومیک و محافظت از پرسنل، مانند بخشهایی در مناطق پیاده روی، باید پنهان شوند.

با این حال، نصب کابل ها در محفظه های خاص دارای پیامدهای گسترده ای است: کابل کشی در معرض دید، تعمیر و نگهداری را پیچیده و بازرسی بصری را دشوار می کند که می تواند آسیب تدریجی را پنهان کند تا زمانی که منجر به قطع کامل ارتباط شود.

این امر، همراه با این واقعیت که هیچ وسیله ای برای محافظت خارجی نمی تواند شرایط داخلی را تکرار کند، انتخاب کابل را به عنوان عامل تعیین کننده در طراحی نصب کابل کشی دوربین مداربسته در می آورد.

 

مواد عایق با کیفیت بالا را می توان با محفظه ها و مجراها تقویت کرد، اما هرگز جایگزین آنها نکرد. کابلهای درجه خارجی برای مقاومت در برابر تنش محیطی بالاتر از کابلهای درجه داخلی طراحی شده اند. آنها از مواد ویژه ای برای لایه های عایق و محافظ استفاده می کنند و در نتیجه ماندگاری بیشتری دارند و احتمال خرابی غیرمنتظره آنها کمتر است.

 

کیفیت عایق کابل تنها نگرانی نیست که در انتخاب کابل تأثیر می گذارد. در واقع ، عوامل اصلی درگیر در این تصمیم پهنای باند و نیازهای برق هستند .

 

* جلوگیری از ضرر و زیان تجاری با نظارت تصویری

 

کابل های نصب شده در فضای باز نه تنها در معرض هوا و گرد و غبار قرار دارند، بلکه در معرض تابش و تداخل بالاتری نسبت به کابل های داخلی قرار دارند.

بنابراین دستورالعمل ها و استانداردهای نصب کابل کشی الزامات کمی بالاتر را در رابطه با مصونیت از صدا ایجاد می کند همه به منظور تضمین پهنای باند مورد نیاز سیستم های امنیتی الکترونیکی مدرن است.

 

دستورالعمل های خاص صنعت مانند راهنمای مرجع طراحی سیستم های الکترونیکی امنیت خدمات بین المللی خدمات مشاوره صنعت ساختمان (BICSI) یا استانداردهای ANSI / BICSI 005-2016 به تفصیل در مورد انواع کابل های مورد استفاده برای هر یک از اجزای امنیت توضیح می دهند.

در واقع این الزامات برای بحث در مورد آنها در اینجا بیش از حد جزئی است، اما چند دستورالعمل غالباً نادیده گرفته شده می توانند تقطیر شوند.

کابلهای مدرن اترنت کابلهای مسی بهم تابیده هستند: نحوه رفتار میدانهای الکترومغناطیسی پیچاندن سیمها را تا حد ممکن محکم کرده و سطح بین هر جفت سیم را به حداقل می رساند بسیار مفید است، از این رو “جفت پیچ خورده” نامیده می شود.

به سادگی کشیدن هشت سیم مسی یک کابل اترنت معمولاً برای حفظ یکپارچگی سیگنال خوب برای استقرار بی تکلف در محیط داخلی کافی است، اما تقریباً همیشه برای کابل کشی دوربین مداربسته کافی نیست.

 

یک روش برای ایجاد مصونیت اضافی در برابر تداخل EM، “پوشاندن” این جفت کابل های پیچ خورده در یک یا چند ورق فلزی اضافی است که به آنها سپر گفته می شود (وقتی هر جفت را جداگانه می پوشانند)، ورقه یا صفحه بافته (وقتی همه جفت ها را با هم می پوشانند).

چنین کابلهایی (STP ، SFTP ، S / UTP و F / UTP) مصونیت بسیار بهتری نسبت به کابلهای بدون محافظ (UTP) دارند و اغلب تنها کابلهایی هستند که برای کابلهای امنیتی مناسب هستند، خصوصاً در محیطهای با تداخل زیاد ، مانند ساخت طبقات یا دفاتر که از تجهیزات بی سیم استفاده گسترده می کنند.

 

نصب کابلهای محافظ اصلاً بی اهمیت نیست، هرچند: برای اینکه سپر موثر باشد، باید در زمین برق بکشد، که برای انجام صحیح آن به روشها و مواد خاصی احتیاج دارد و تجهیزات اندازه گیری با کیفیت بالا برای تأیید صحیح نصب و راه اندازی.

 

علاوه بر این، تداخل EM معمولاً فقط با استفاده از محافظ کابل کاهش نمی یابد، بلکه با طراحی مناسب کابل کشی نیز به حداقل می رسد.

دستورالعمل ها و استانداردهای نصب کابل دوربین مداربسته توصیه می کند که کابلهای سیگنال در مجاورت کابلهای برق اصلی یا سایر کابلهای ولتاژ پایین یا زیاد کار نکنند، به عنوان مثال: یک راه حل پیاده سازی که می تواند هزینه های عیب یابی را به طرز چشمگیری کاهش دهد، اما به برنامه ریزی قابل توجهی نیاز دارد.

 

آخرین نگرانی که ذکر کردیم مجاورت با عوامل بالقوه مخرب است. این شاید، منحصر به فردترین ویژگی کابل کشی امنیتی باشد. مصونیت از عوامل محیطی و تداخل های الکتریکی در انواع دیگر شبکه مورد نیاز است. با این حال، کابل کشی امنیتی باید نه تنها در برابر تأثیر تصادفی عوامل محیطی، بلکه در عملکرد عمدی سارقین بالقوه نیز مقاومت کند.

 

وقتی صحبت از محافظت در برابر دستکاری می شود، نصب مناسب ساز و کار اصلی است. توصیه می شود که کابل ها فقط در مناطقی نصب شوند که فقط با ارائه گواهی معتبر (معروف به مناطق کنترل شده) و استفاده از محافظت مناسب در صورت عدم امکان دسترسی به آنها امکان پذیر است.

 

کابل دوربین مداربسته ذاتاً یکی از بخشهای کابل کشی شبکه است که نمی تواند فقط از طریق مناطق کنترل شده اجرا شود، به همین دلیل معمولاً در برخی مناطق حداقل به نوعی محافظت اساسی نیاز دارد.

کانالهای کابل استاندارد، صندوق عقب و زره پوش به عنوان وسیله ای برای حفاظت استفاده می شوند و گرچه تلاش برنامه ریزی آنها غیر پیش پا افتاده است، اما بیشترین تلاش در نصب مناسب است، زیرا به ابزارها و مهارتهای خاصی نیاز دارد.

 

 


طراحی راه حل های کابل با دوام

پنهان کردن کابل ها، استقرار آنها در داخل محفظه های خاص، استفاده از جعبه های اتصال و سایر ویژگی های خاص ESS و کابل کشی مخابراتی، بازسازی کامل کابل کشی شبکه را به عملی بسیار گران تبدیل می کند.

بعلاوه، این واقعیت که کابل کشی کم هزینه ترین component شبکه و سازه ای با کمترین بازده سرمایه است به این معنی است که بیشتر مشتریان تجاری برای کابل کشی امنیتی خود نیاز به هدف طولانی مدت (۱۵ ، حتی ۲۰ سال) دارند.

 

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

 

استفاده از کابلهای منسوخ شده یا در آستانه منسوخ شدن، می تواند طول عمر شبکه را کوتاه کند، زیرا با گذشت ده سال از جاده، دیگر با تجهیزات امنیتی معاصر سازگار نخواهد بود.

جایگزینی بخشهای کابل کشی در نیمه راه پایان زندگی خود، بدون فاکتور در خرابی شبکه و مشکلات یکپارچه سازی، بدون نیاز به هزینه بالایی انجام می شود.

تا جایی که به کابل کشی مسی مربوط می شود، کابل های  دسته ۶ (Cat6)  ایمن ترین شرط بندی هستند، اما کابل های Cat5e نیز می توانند گزینه مناسبی برای سناریوهای خاص باشند.

استانداردهای فیبر OM3 / 4 و OS1 / 2 احتمالاً برای آینده قابل پیش بینی نیز پشتیبانی خواهند شد، اما استفاده از آنها در سیستم های امنیتی به استقرارهای بسیار خاص و در محدوده وسیع محدود می شود.

* کابل مناسب دوربین مداربسته تحت شبکه 

 


 

نتیجه گیری و توصیه ها

حرکت به سمت سیستم های امنیتی یکپارچه با فناوری اطلاعات، تغییرات چشمگیری در نحوه برخورد ما با کابل کشی دوربین های مدار بسته ایجاد کرده است. قابلیت های داده بالاتر این سیستم ها فیلمبرداری بهتر، دور سنجی بهتر، گزینه های مدیریت پیشرفته به طور چشمگیری کارایی سیستم های امنیتی الکترونیکی مدرن را بهبود بخشیده است، اما همچنین منجر به تقاضای پهنای باند داده بالاتر نیز شده است.

علاوه بر این، تغییر پارادایم در نحوه طراحی سیستم های امنیتی فیزیکی، از یک رویکرد مولفه محور به یک رویکرد سیستم گرا، به این معنی است که کابل کشی شبکه امنیتی حتی بیش از گذشته مهم است.

 

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

 

کابل کشی امنیتی باید این خواسته های بالای داده را حفظ کند، ضمن اینکه در برابر تداخل الکتریکی، عوامل محیطی و سارقان بالقوه نیز محافظت می کند. مصونیت تداخل در درجه اول از طریق محافظت و مسیریابی کافی انجام می شود.

انتخاب کابل نقش مهمی در اطمینان از مصونیت طولانی مدت در برابر عوامل محیطی دارد، اما این همراه با محافظت در برابر دستکاری با استفاده از ویژگی های محافظتی خاص مانند کانال های کابل نیز حاصل می شود.

طراحی، نصب و مسیریابی کابل کشی دوربین های مدار بسته با توجه به چندین استاندارد و مجموعه دستورالعمل های شناخته شده انجام می شود. برنامه ریزی نیاز به آشنایی صمیمانه با این مقررات دارد و نصب آن به مهارت ها و تجهیزات خاصی احتیاج دارد، به همین دلیل است که معمولاً فقط توسط مهندسان و تکنسین های آموزش دیده توصیه می شود.

 

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

طراحی کابل کشی دوربین مدار بسته قوی برای مشاغل مدرن

 

اگر به دنبال نصب یا تعمیر کابل کشی دوربین مدار بسته محکم و ضدآب برای ساختمان اداری خود هستید، اطمینان حاصل کنید که شرکتی که این کار را انجام می دهد اصول و استانداردها و مقررات را رعایت کرده است.

اما اگر شما واقعاً می خواهید بهترین تجهیزات را در نصب کابل های امنیتی خود نصب کنید، باید با کسی کار کنید که تجارت شما، نیازهای آن و ویژگی های ساختمان اداری و محیط اطراف آن را درک کند.

 

*برای خرید انواع لوازم جانبی دوربین مداربسته کلیک کنید.

 


 

برای مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید با متخصصین موصیفا در تماس باشید.

با نظرات و پیشنهادات خود در زیر همین صفحه با ما همراه باشید. ♥

 

 


کابل کشی دوربین مدار بسته

منبع : Network data cabling.co.uk

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشتیم.

موصیفا بازار بزرگ تجهیزات حفاظتی و امنیتی ایران