فهرستی از سیستم های امنیتی که باید در انبار استفاده کنید!

 

فهرستی از سیستم های امنیتی که باید در انبار استفاده کنید! انبارها در معرض خطر زیادی هستند. خطراتی مثل قاچاق، سرقت و خطر حمله و همه خطراتی که با القوه می توانند اتفاق بیوفتند. اگر خطرات این چنینی برای انبار شما رخ دهند می توانند رفاه مالی و قانونی تجارت شما را تهدید کنند. به همین دلیل است که صاحبان انبار معمولاً اقدامات امنیتی شدیدی را  برای انبار خود اعمال می کنند.

از آنجا که انبارها همیشه مشغول به کار هستند، مسائل روزمره اغلب می تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهند. با این حال، بسیار مهم است که کارکنان انبار و صاحبان آن در کنار بهره وری انبار، امنیت آن را هم مد نظر داشته باشند.

 


 

برای جلوگیری از خطرات امنیتی، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

فهرستی از سیستم های امنیتی که باید در انبار استفاده کنید.

امنیت انبار

۱- کنترل دسترسی

وقتی صحبت از امنیت در انبار می شود، اولین چیزی که می خواهید کنترل کنید این است که چه کسانی به انبار دسترسی دارند، و چه زمانی به آنها امکان دسترسی داده می شود. برای نظارت بر این موضوع، شما باید یک سیستم با کارت های شناسایی مبتنی بر  RFID برای اهداف شناسایی برای همه کارکنان و بازدید کنندگان مجاز پیاده سازی کنید.

با این حال، امنیت انبار شما نباید فقط به کنترل دسترسی شما محدود شود. بدیهی است که محیط اطراف انبار نیز باید با استفاده حصار کشی و یک دروازه ورود مخصوص کارمندان امن شود.

وسایل نقلیه همیشه باید تحت نظارت و پارک شوند و از مناطق باربری دور باشند. تحویل بار توسط  وانت و ماشین های تحویل باید فقط در مناطق تعیین شده با اقدامات امنیتی مناسب انجام شود.

 

امنیت انبار

فهرستی از سیستم های امنیتی که باید در انبار استفاده کنید.

۲- دوربین های مخصوص

یک طرح امنیتی مناسب برای انبار بسیار متکی به تکنولوژی امنیتی ای است که در داخل آن در حال اجرا است. دوربین های مداربسته که از هر طرف، ورودی ها و خروجی ها و حتی ورودی هایی که متجاوزان ممکن است از آنجا وارد شوند را پوشش می دهد، برای امنیت انبار ضروری است.

فضای ذخیره سازی ای که برای نظارت فیلم های ضبط شده دوربین ها هستند باید به صورت ۲۴ ساعته تمام تصاویر ضبط شده را نگهداری کنند و تا ۳۰ روز آنها نگهداری کنند.

برای اطمینان از اینکه دوربین های امنیتی شما به خوبی و با کیفیت مناسب تصاویر را ثبت و ضبط می کنند، مهم است که سیستم های امنیتی شما توسط یک تیم حرفه ای نصب شود. تعیین عواملی مانند قرار دادن دوربین، برنامه نویسی مناسب و نوع دوربین امنیتی ای که نصب می کنید برای اینکه از دوربین های امنیتی خود بیشترین کارایی را دریافت کنید به شدت حیاتی و مهم است.

کارشناسان ما برای اینکه متوجه شوید دقیقاً به چه سیستم هایی و با چه قیمتی نیاز دارید تا امنیت انبار خود را هرچه بیشتر تأمین کنید به شما مشاوره می دهند.

۳- آموزش امنیت

حفظ امنیت، نظارت و آگاهی نسبت به خطرات امنیتی کار یک نفر نیست. برای اطمینان از ایمنی انبار شما، لازم است که همه کارمندان مسئولیت های خود را در مورد امنیت بدانند. آموزش و انتقال اهمیت بررسی های امنیتی به کارمندان برای فرآیندهای دریافت، پردازش، ذخیره و ارسال بسیار حیاتی است.

اگر کارمندان متوجه شوند که چرا و دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهند، احتمال اینکه مواردی که امنیت انبار شما را تهدید می کنند را گزارش کنند بسیار بیشتر است. زیرا حتی موارد کوچک هم می توانند برای شما باعث خسارت هایی زیادی در آینده شوند. ناگفته نماند که تمرینات منظم برای مواقعی که در انبار شما خطرات مختلفی مانند آتش سوزی رخ می دهد بسیار مهم است.

 

فهرستی از سیستم های امنیتی که باید در انبار استفاده کنید.

فهرستی از سیستم های امنیتی که باید در انبار استفاده کنید.

۴- امنیت سایبری

اکنون که اهمیت به حداقل رساندن تهدیدات فیزیکی را از طریق آموزش و تجهیزات امنیتی مناسب درک کردید، بیایید در مورد نقض امنیت سایبری صحبت کنیم. محافظت از داده های انبار شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به این دلیل که بیشتر انبارها گزارش های گسترده ای از کلیه فعالیت های این مرکز را نگهداری می کنند. با توجه به سوابق حمل و نقل، معاملات، رانندگان و وسایل نقلیه – اطلاعات زیادی در معرض خطر است.

گذرواژه ها همیشه باید هر چند ماه یک بار تغییر داده شوند و همچنین گزارش های کنترل باید به طور مرتب از نظر فعالیت مشکوک مورد بررسی قرار گیرند.

هرگونه نقض دسترسی به فایروال باید بررسی شود و اطلاعات محرمانه با امنیت بیشتری ذخیره شود.بهتر است توسط متخصصین امنیت شبکه، از امن بودن سرور های خود اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

امنیت انبار

امنیت انبار

۵- سیستم های هشدار و کنترل از راه دور

برای اطمینان از وضعیت انبار خود، بهتر است از سیستم های امنیتی هشدار دهنده استفاده کنید. همچنین یکی از بهترین موارد برای انبار، کنترل از راه دور دوربین ها و هشدار ها به صورت آنلاین است. با نظارت مستقیم و از راه دور شما می توانید در هر لحظه از شبانه روز بر اتفاقات داخل انبار نظارت داشته باشید.

اهمیت امنیت انبار

آیا سیستم های امنیتی انبار شما به روز است؟ برای اینکه سیستم های امنیتی شما بهترین عملکرد و بهترین کیفیت را داشته باشند، بهتر است که همیشه به روز شوند. به هر حال تجهیزات منسوخ شده می توانند اثر زیان باری روی امنیت مجموعه های شما بگذارند.

*هزینه های پنهان بروزرسانی نکردن سیستم امنیتی


فهرستی از سیستم های امنیتی که باید در انبار استفاده کنید.

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشیتم.


فهرست امنیتی انبار