دوربین مدار بسته دید در شب

در این مطلب قرار است با دوربین مدار بسته دید در شب بیشتر آشنا شوید.

اگر می خواهید امنیت خانه و یا محل کسب و کارتان را برقرار کنید، یک سیستم دوربین مداربسته دید در شب می تواند خیال شما را از بابت امنیت در شب راحت کند. اگرچه بعضی از دوربین های معمولی در شب عملکرد خوبی ندارند، اما دوربین های دید در شب عملکرد خیلی خوبی در تاریکی دارند.

در این پست ما در مورد نحوه کار دوربین های دید در شب را به شما توضیح خواهیم داد.

 

دوربین های مدار بسته دید در شب چگونه کار می کنند؟

برای ضبط تصاویر در شب، بیشتر دوربین های مدار بسته از فناوری مادون قرمز (IR) استفاده می کنند. اگر به دوربین های مدار بسته با قابلیت دید در شب نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که لنز آنها توسط تعدادی LED کوچک احاطه شده است. این LED ها در شب از خود نور مادون قرمز ساطع می کنند نور مادون قرمز باعث می شود که دوربین در فضای تاریک و حتی در تاریکی مطلق نیز بتواند تصاویر را ببیند.

 

نور مادون قرمز برای چشم انسان قابل مشاهده نیست، به همین دلیل سارقین نمی توانند فعال بودن دوربین مداربسته را متوجه شوند. به این دلیل که نور مادون قرمز دارای طول موج طولانی تر و فرکانس کمتری نسبت به نور مرئی است. به طور کلی، این بدان معنی است که حتی اگر نور دوربین شما قابل مشاهده هم باشد، می تواند یک تصویر واضحی از تاریکی ثبت کند و از اموال شما در برابر خطرات و سارقان محافظت کند.

 

*چرا دوربین مداربسته داهوا؟

 

 

تصویر دوربین مدار بسته دید در شب در تاریکی

آیا تصویر دوربین مدار بسته دید در شب سیاه و سفید است؟

بیشتر دوربین های مداربسته در طول شب تصاویر را به صورت سیاه و سفید ضبط می کنند و از یک فیلتر تک رنگ استفاده می کنند. این دوربین ها در طول روز تصاویر را به صورت رنگی می گیرند، اما با پایین آمدن سطح نور فیلتر تصاویر آنها به فیلتر تک رنگ تغییر می یابد.

علاوه بر این، بستگی به مدل دقیق دوربینی که انتخاب می کنید، بعضی از دوربین ها دارای “سنسور قطع اتوماتیک نور مادون قرمز”  هستند. وقتی این دوربین ها نور روز را تشخیص می دهند، فیلتر را برای جلوگیری از نور مادون قرمز اعمال می کنند که باعث می شود رنگ ها به صورت دقیق ثبت شوند. سپس فیلتر به طور خودکار در شب برداشته می شود.

 

دوربین های مادون قرمز نه تنها می توانند در شرایط تاریکی مطلق تصاویر را بگیرند، بلکه می توانند در شرایطی که دود و گرد و غبار و مه وجود دارد نیز تصاویر واضحی را ضبط کنند. به علاوه، نصب دوربین های دید در شب هزینه ی معقولی را برای شما در بر دارند.

 


دوربین مدار بسته دید در شب

کپی رایت : کپی کنید ولی بگید از موصیفا برداشیتم.